شناسه خبر: ۱۰۸۹
بازدید: ۴۹۶
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۳۰ مهر ۱۳۹۳

نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌ها با اعتبارات حداقلی برگزار می‌شود

4229_orig

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌ها با اعتبارات حداقلی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام نصر‌الله پژمانفر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  مشهد  مقدس، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب عاملی موثر در بالارفتن سرانه مطالعه است.

وی با بیان اینکه امکان خرید کتاب برای مردم سهل شود، افزود: توزیع اعتبارات برای برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌ها در مقایسه با تهران دارای تفاوت‌های بسیاری است.

پژمانفر گفت: متاسفانه در رابطه با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در شهرستان‌ها اختصاص اعتبارات حداقلی است اما در صورتی که برای برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران بالا‌ترین اعتبارات به این نمایشگاه اختصاص می‌یابد.

وی عنوان کرد: با توجه به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم متاسفانه کتاب آرام آرام از سبد کالای خرید خانواده‌ها حذف شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حذف کتاب از سبد خرید خانواده‌ها اتفاق بسیار ناگواری است و مسئولان باید برای حل این مشکل فرهنگی تمهیداتی را در دستور کار دهند.

وی با اشاره به این مطلب که برطرف کردن مشکلات حوزه نشر و چاپ کتاب از حوزه اختیارات کمیسیون فرهنگی مجلس خارج است، بیان کرد: برای حل مشکلات حوزه کاغذ و کتاب دولت باید لایحه جداگانه در رابطه با این مسئله ببیند.

پژمانفر تصریح کرد: دولت همچنین باید برای حل مشکلات حوزه نشر ردیف اعتبارات ویژه برای حوزه نشرو کتاب اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه مشکلات صنعت چاپ و نشرمسئله قوانین است، خاطر نشان کرد: متاسفانه قوانین موجود در بخش صنعت چاپ و نشر ضعیف است و در رابطه با این قوانین به وزارت ارشاد تذکراتی داده شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیگیر برطرف شدن مشکلات و ضعف‌ها قوانین حمایتی ناشران از وزارت ارشاد است.