شناسه خبر: ۶۱۸۶
بازدید: ۳۹۹
تاریخ انتشار: شنبه - ۵ اسفند ۱۳۹۶

نصراله پژمانفر: برخی اظهارات هنرمندان در جشنواره‌های خارجی برای اخذ تابعیت و امتیاز است

نصراله پژمانفر با اشاره به اظهارات لیلا حاتمی در نشست خبری فیلمی با بازی وی در جشنواره برلین مبنی بر عدم آزادی بیان در کشور و ادعای سرکوب اعتراضات، گفت: همه افراد برای اظهار نظر آزاد هستند، اما بسیاری اظهار نظرها با نوع بیان مشخص می شود که مبتنی بر چه داده ها و مستنداتی مطرح می شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر هر انسانی انصاف داشته باشد متوجه می شود که امکانپذیر نیست که نیروهای انتظامی بدون سلاح با آشوبگران و افراد تخریبگر که از اسلحه های سرد و گرم استفاده ، به جان و مال مردم تعرض می کنند و هیچ تعهدی ندارند، برخورد کند، اما نیروی انتظامی با درایت و حوصله با آشوبگران برخورد کرد و حتی چند شهید تقدیم کرد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر یک هنرمند حرف های غیرواقعی را مطرح کند نشان می دهد که این فرد خودباخته و خودفروخته است، یادآور شد: مسئله کاملا روشن است که عده ای به دنبال ایجاد فضای نامناسب در کشور هستند.

پژمانفر با تاکید بر اینکه جامعه هنرمندان کشور در بخش های مختلف سینما، تئاتر، موسیقی و غیره حتما در برابر رفتار سخیفی که توسط افراد داعشی مسلک که در حوادث اخیر در تهران اقدامات نامناسبی انجام داده اند موضع گیری مناسبی خواهند کرد، افزود: جامعه هنرمندان در برابر این افراد ساکت نمی ماند و در این موضوعات تلاش می کند همراه با مردم طرف انصاف، عدالت و منافع کشور را بگیرند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جامعه هنری کشور به افراد خودفروخته ای که خاستگاه و حرکات آنها در جلب جریان استکباری است و دنبال این هستند که زمینه ای برای اخذ تابعیت و امتیاز کسب کنند و در کشورهای بیگانه اظهارات خلاف واقعیت و از اساس مطرح می کنند، بهترین پاسخ را خواهند داد و برخورد مناسب و مقتضی را انجام می دهند.