شناسه خبر: ۲۵۵۴
بازدید: ۳۵۶
تاریخ انتشار: جمعه - ۲۷ آذر ۱۳۹۴

نشست صمیمی سفیر جدید ژاپن با حجت الاسلام پژمانفر (رئیس گروه دوستی ایران و ژاپن) در تهران

در این نشست که اولین دیدار سفیر جدید ژاپن در ایران بود ایشان ضمن ابراز خوشحالی از حضور خود در ایران ، پس از فعالیت هایی که در کشورهای مختلف داشته اند ، اعلام کردند : نسبت به برگزاری این دیدار پیگیری های بسیاری صورت پذیرفته است و تلاش دارند که بعد از مذاکرات صورت گرفته با ۱+۵ ؛ سطح ارتباطات کشور ژاپن با ایران بیشتر گردد.

حجت الاسلام نصراله پژمانفر ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و تاکید بر توسعه سطح رفت و آمد ها بین مسئولین دو کشور اعلام داشتند: “گروههای دوستی” نقش بسیار زیادی در بالا بردن سطح رفت و آمدها در بین مسئولین و گروههای مختلف مردمی می تواند داشته باشد.

رئیس گروه دوستی ایران و ژاپن افزودند : بدلیل نزدیکی فرهنگی بین مردم ایران و ژاپن در حوزه مسائل فرهنگی ، هنری و سبک زندگی ؛ در آینده خیلی نزدیک شاهد رفت و آمد ها و تبادل توریست و فعالیت های بزرگ تجاری و اقتصادی خواهیم بود.

حجت الاسلام پژمانفر ، اشاره ای به حوزه انتخابیه خود که دومین کلان شهر کشور می باشد داشتند و با اشاره به میزبانی این شهر از جمع کثیری از مهاجرین افغانی ، خواستار مسافرت سفیر باتفاق مسئولین همراه به این شهر شدند.

لازم بذکر است: دولت ژاپن در سازمان ملل متحد ؛ متعهد گردیده است که کمک های مالی خود را در راستای اهداف بشر دوستانه به مهاجرین افغانی اختصاص دهد . در همین راستا ؛ سفر آتی سفیر محترم ژاپن به شهر مقدس مشهد که یکی از عمده شهرهای میزبان مهاجرین افغانی در سطح بین المللی می باشد ، می تواند زمینه ساز این کمک های مالی باشد.