شناسه خبر: ۵۵۵۸
بازدید: ۴۰۸
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۶ مهر ۱۳۹۶

نشست صمیمانه فعالان سرود کشور با نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس

در این نشست فعالان حوزه سرود ضمن ارائه گزارشی از وضعیت سرود کشور به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. در این برنامه آقایان ذبیحی و قاسم پور از مشهد، درویشی از تهران، کامرانی از استان فارس و احمدی از استان یزد به نمایندگی از مربیان سرود به بیان مطلب پرداختند.

تقاضای تشکیل خانه سرود، کاهش موازی کاری در این حوزه بین دستگاههای مرتبط، عدم وجود نهاد یا تشکل منسجم در صنف سرود، فقدان جشنواره مشخصی برای سرود در سطح کشور و اصلاح برخی آیین نامه ها و بخشنامه ها بخشی از دغدغه های مطرح شده توسط مربیان بود.

در ادامه نشست حجت الاسلام پژمانفر ضمن انتقاد از نگاه حافظه محور فعلی حاکم بر آموزش و پرورش، تاکید کردند در یک نگاه تربیتی و متعالی به نظام آموزشی سرود می تواند جایگاه متعالی داشته باشد و نه تنها جشنواره، که سرود باید برنامه ای ثابت و جا افتاده در نظام آموزشی ما باشد.

ایشان اشاره کردند که وزارت ارشاد پس از انقلاب اسلامی کار خود را با سرودهای انقلابی آغاز کرد اما متاسفانه امروزه شاهد هستیم این هنر ارزشمند نه تنها فاقد جشنواره است بلکه وزارت ارشاد حتی تابلو آن را هم پایین آورده که جای تاسف دارد.

حجت الاسلام پژمانفر با ابزار رضایت از ملاقات با هنرمندان دغدغه مند و گمنام حوزه سرود، ضمن استقبال از ادامه جلسات و تشکیل کارگروه مشترک بین مجلس و هنرمندان فعال سرود، آمادگی خود را برای پیگیری مطالبات فعالان حوزه سرود از دستگاههای دولتی اعلام کردند./

انتهای پیام