شناسه خبر: ۱۹۳۲
بازدید: ۷۱۲
تاریخ انتشار: جمعه - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

نشست خبری حجت الاسلام پژمانفر و دکتر کاراندیش در آستانه روز خبرنگار

به گزارش مشهد پیام، نشست خبری دکتر کاراندیش، معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در هتل  فرهنگ و هنر مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام پژمانفر در این نشست پیرامون موضوعات فرهنگی هنری خراسان رضوی گفت: حرفه خبرنگاری در جامعه امروز شغل کاملا ویژه‌ای است که می‌تواند در تحولات یک کشور یا جهان تاثیرات فراوانی داشته باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات مهم‌ترین وظیفه رسانه را روشنگری درست جامعه دانست و افزود: امروز خبرنگاران، تریبون نظام هستند و پیام‌های آن را به بهترین شکل ممکن باید به مخاطب انتقال دهند.

وی، نقش رسانه‌های خراسان رضوی را در معرفی بهتر مشهد در سال ۲۰۱۷ به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مهم دانست و گفت: زیرساخت‌های موضوعات مهم این بخش بسیار متنوع است و توانمندی رسانه را در انتقال جزئیات آن به مردم می‌طلبد.

در ادامه این نشست، علی‌اصغر کاراندیش گقت: تلاش‌های اهالی رسانه و سخت بودن شغل آنها بر کسی پوشیده نیست چرا که آنها همواره در انتقال اطلاعات جدید میان مسئولان و مردم فعالیت می‌کنند تا برای بهره‌مندی آیندگان در تاریخ ثبت شود.

وی امانتداری در انتقال اخبار را یکی از مهم‌ترین وظایف اهالی رسانه دانست و تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با رفع مشکلات اهالی رسانه با وجود کمبود اعتبارات تلاش کرده است مواردی همچون بیمه، امنیت شغلی و اختصاص یارانه به اهالی رسانه، تنظیم لایحه قانون تبلیغات، توسعه رسانه‌های محلی و … را انجام دهد.