شناسه خبر: ۴۷۵۱
بازدید: ۳۵۹
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵

نبود یکپارچگی میان مجموعه‌های اجرایی قرآنی، مانعی در مسیر فعالیت‌های قرآنی

نصراله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تجمیع اتحادیه‌های قرآنی را اقدامی مناسب برای حل مشکلات این حوزه دانست و گفت: از آنجا که تمامی جزئیات و کلیات نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس قرآن پایه گذاری شده باید تلاش کرد ارتباط و انس با قرآن در لایه‌های مختلف جامعه افزایش یابد لذا پیشنهاداتی همچون تجمیع اتحادیه‌های قرآنی که رشد سرانه مرتبط با موضوعات قرآنی را به دنبال دارد قابل تامل است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش‌روی گسترش آموزه‌های قرآنی در جامعه باید از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور به منظور جلوگیری از فاصله مردم با کتاب آسمانی در جامعه اسلامی بهره برد؛ البته جوانان علاقه خوبی در فراگیری قرآن از خود نشان می‎دهند بنابراین باید شرایط را برای آن‌ها تسهیل کرد.

وی با بیان اینکه انس با قرآن در لایه‌های مختلف جامعه نیاز به کیفی‌سازی دارد، افزود: تشتت و عدم یکپارچگی میان مجموعه‌های اجرایی قرآنی، مانعی در مسیر فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود لذا باید این مانع را برطرف کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نباید اجازه داد بر اساس سلایق مختلف، مسیرهای متعدد و گاه متناقض و از هم‌گسیخته در حوزه‌های قرآنی طی شود، اضافه کرد: یکی از راه‌های رشد آموزه‌های قرآنی، هم‌افزایی و یک پارچه کردن تشکل‌های قرآنی است؛ بنابراین تجمیع اتحادیه‌های قرآنی در صورت عدم ایجاد محدودیت برای موسسات قرآنی راهگشا خواهد بود.

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس بیان کرد: فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های قرآنی در سطح کشور انجام‌ گرفته است اما باید برای دستیابی به نقطه مطلوب، به فعالیت‌ها شتاب داد و برنامه‌ریزی جامع و منسجم داشت./

پایان پیام