شناسه خبر: ۵۵۶۴
بازدید: ۴۶۱
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی: ‌نمی‌دانم فیلم‌های توقیف شده را چگونه می‌توانند سانسور کنند؟/ بعید می‌دانم امثال «خانه پدری» اصلاح‌پذیر باشند

حجت الاسلام نصراله پژمان فر با اشاره به مجوز اکران به برخی فیلم‌های سینمایی همچون خانه پدری، خانه دختر و… که پیشتر توقیف شده بود، اظهار داشت: مرجع تشخیص دهنده در این موضوع، شورای صنفی اکران است، بنابراین این فیلم‌ها قطعا پیش از این براساس ملاک‌هایی نتوانستند مجوز اکران اخذ کنند.

وی افزود: اینکه عوامل این فیلم‌ها چندین بار برای مجوز اکران این فیلم‌ها اقدام کرده و نتوانستند مجوز اخذ کنند، به این معناست که قابلیت اکران را نداشته اند، به ویژه اینکه ماهیت برخی از این فیلم‌ها ضد ارزشی است؛ به طور مثال بعید به نظر می رسد هراندازه در فیلم خانه پدری که آن را مشاهده کردم تغییرات لحاظ شود، بتوانند آن را اصلاح کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: شورای اکران بخش های موردنظر فیلم های دارای ایراد که باید اصلاح شوند را به عوامل فیلم اعلام می کند، که ممکن است کارگردان آن اصلاحات را انجام ندهد و طبیعتا شورا هم به آن فیلم مجوز اکران را نمی‌دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر فیلم را به نحوی تغییر دهند که توانسته باشد تمام ذهنیت‌های قبلی را برطرف کند مجوز اکران هیچ اشکالی ندارد، اما بعید می‌دانم فیلم‌های توقیف شده قابلیت تغییر را داشته باشند./

انتهای پیام