شناسه خبر: ۶۰۵۹
بازدید: ۴۴۷
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۲ دی ۱۳۹۶

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی: نبود تریبون مناسب زمینه را برای سوءاستفاده‌گران فراهم می‌کند

نصراله پژمانفر با اشاره به اعتراضات اخیر مردم، گفت: اگرچه مردم در هر تمام کشورهای دنیا باید فرصت بیان خواسته‌ها و مطالبات خود را داشته باشند اما این خواسته‌ها باید در چارچوب قانون مطرح شود تا نتایج مطلوبی به دست آید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جمهوری اسلامی امکانات و ظرفیت‌های فراوانی برای شنیدن حرف‌های مردم در نظر گرفته شده است؛ یکی از این راه‌ها مجلس شورای اسلامی است البته نمایندگان باید وظیفه وکالت خود را نسبت به مردم به خوبی ادا کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان باید خواسته‌های مردم را پیگیری کنند، بیان کرد: در قانون اساسی بیان شده که نمایندگان می‌تواند برای پیگیری مطالبات مردم از رئیس جمهور و وزیر سوال کند و اگر قانع نشدند آنها را استیضاح آنها کنند؛ در صورت تحقق این مهم مردم می‌توانند تمام مطالبات خود را پیگیری کنند و نیازی به این اعتراضات نیست.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از محدویتی که فضاهای مدیریتی برای نمایندگان ایجاد می‌شود، اظهار کرد: این محدودیت‌ها از پیگیری مسائل و مشکلات جامعه توسط نمایندگان جلوگیری می‌کند؛ اگر مجلس و نمایندگان فعال باشند و خواسته‌های مردم را پیگیری کنند بسیاری از این مشکلات اخیر ایجاد نمی‌شود.

پژمانفر ادامه داد: زمانی که نمایندگان از وزیر اقتصاد در مورد عملکرد بانک مرکزی سوال می‌کنند و وزیر نمی‌تواند پاسخ دهد نمایندگان ناچارند این خواسته و اعتراض مردم را به صورت سوال از رئیس جمهور مطرح کند چرا که به جز ایشان راهی برای پیگیری این موضوع وجود ندارد.

وی بیان کرد: حدود ۱۴۰ نفر از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور در مورد عملکرد بانک مرکزی را مطرح کردند اما تاکنون به نتیجه نرسیده است، مردم با دیدن این رفتار احساس می‌کنند نمایندگان با وجود اختیارات قانونی نمی‌خواهند خواسته‌های آنان را پیگیری کنند و ناخواسته در خیابان‌ها اعتراضات خود را بیان می‌کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیگیری خواسته‌ها در چارچوب قانون با تخریب اموال عمومی همراه نیست، اظهار کرد: وقتی فرصت و مجرای مناسب برای طرح اعتراضات و خواسته‌های مردم وجود ندارد زمینه برای سواستفاده‌گران فراهم می‌شود.

پژمانفر با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نباید در چنین شرایطی تعطیل باشد، گفت: مجلس با برگزاری جلسات در روزهای اخیر باید حرف‌ها و خواسته‌های مردم را بیان می‌کرد؛ اگر نمایندگان مطالبات مردم را پیگیری کنند مردم خود به خیابان‌ها نمی‌آیند چرا که می‌دانند به مشکلاتشان رسیدگی می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در صورتی که مردم به خواسته‌های به حق خود برسند این اعتراضات شکل نمی‌گیرد، ادامه داد: بروز این رفتارها و اعتراضات هزینه بسیاری را به جامعه تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز بار بسیاری از مشکلات به دوش دولت و مجلس است، بیان کرد: در برخی موارد سوال از رئیس جمهور به نفع دولت است چرا که فرصت دفاع از خود را پیدا می‌کند؛ فرصت برای ایجاد مسائل، گفت‌وگو و بیان مشکلات و ارائه پاسخ‌ها در جامعه دلگرمی ایجاد می‌کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: افرادی که در خیابان‌ها اموال عمومی را تخریب می‌کنند جز مردم ایران نیستند بلکه اختلالگرانی هستند که دستگاه‌های امنیتی باید با آنها برخورد کند چرا که آنان عوامل سرسپرده جریان‌های خارجی هستند؛ مردم کشور ادبیات اعتراض را بلدند و در مراکز مختلف هم‌چون مساجد نسبت به این اقدامات اعمال انزجار می‌کنند./

پایان پیام