شناسه خبر: ۶۲۳۲
بازدید: ۴۵۹
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: ۱۷ اسفند مطلع مطالعه و کتابخوانی از افق کتابخانه های عمومی است

نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسون فرهنگی در پیامی از مردم و مسئولان برای حضور در طرح کتابخانه گردی دعوت کرد. متن پیام وی به این شرح است:

به نام خدا

جامعه وقتی سعادت می یابد که مطالعه کار روزانه اش باشد. (رهبر معظم انقلاب)

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی مبتنی بر آموزه های دینی و مذهبی در قالب کتاب آسمانی قرآن است. از این دیدگاه اهمیت کتاب و کتابخوانی و مطالعه عملا یکی از واجبات انقلابی جهت آشنایی با آموزه ها و آرمان ها و نمادهای انقلاب است و از این رو است که کتاب و کتابخوانی همواره یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری و توجه به امر کتاب و مطالعه، مطالبه همیشگی ایشان بوده است.

از این منظر کتابخانه به عنوان جایگاهی که می تواند نسبت به ساماندهی و جوابگویی به این مطالبه فرهنگی و اجتماعی ایفای نقش داشته باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم در سال های گذشته به انحای مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

تشکیل سازمانی جداگانه و مستقل با نام نهاد کتابخانه های عمومی کشور و مدیریت کتابخانه های عمومی از این مسیر یکی از این توجهات مثمر ثمر بوده است که پس از ۱۴ سال امروز با بازگشت به برنامه ها و فعالیت های کتابخانه ها نشانه های بزرگی از تغییر و تحول و حرکت به سمت و سوی مورد قبول در حد واندازه های انقلاب اسلامی و مطالبات رهبری دیده می شود.

امسال نیز در اسفند ماه حرکتی جدید آغاز شده است که کاملا مبتنی بر توجه جدی مردم و مسئولان به حوزه کتابخوانی و کتابخانه هاست که به ویژه باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود.

حضور مسئولان در محیط کتابخانه و آشنایی با زیرساخت های موجود و نیاز جامعه و مخاطب مسلما زمینه مناسب تصمیم گیری ها خواهد بود.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در طول چند سال گذشته درباره کتاب و کتابخوانی و کتابخانه های عمومی جلسات و رایزنی ها و مصوبات بسیار خوب و اثرگذاری داشتند که منجر به تحولات اساسی در ساختار بودجه ای و مالی نهاد شده و عملا با تصویب ماده قانونی تبصره ۶۴ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت برای ایجاد ضمانت اجرایی تحقق منابع ناشی از واریز نیم درصد درآمدی شهرداری ها به انجمن کتابخانه های عمومی همان شهر باز شد.

لذا ضمن گرامیداشت روز ۱۷ اسفند سالروز تشکیل نهاد کتابخانه های عمومی امیدواریم در این روز با حضور مردم و مسئولان در محیط کتابخانه پنجره کتاب و کتابخوانی و مطالعه بیش از پیش به سمت آگاهی، دانستن و آشنایی با آرمان ها و ارزش های ایرانی اسلامی گشوده شود.

نصراله پژمانفر

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و

نماینده مردم شریف مشهد و کلات