شناسه خبر: ۵۸۶۷
بازدید: ۴۱۰
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۸ آذر ۱۳۹۶

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: قیام عاشورا الگویی فوق‌العاده برای انسانیت است

حجت‌الاسلام و‌المسلمین نصراله پژمانفر در آیین اختتامیه چهارمین سوگواره نگاه عاشورایی که در تالار فردوسی مجتمع دکتر علی شریعتی جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، افزود: تحریف حرکت‌های ناب و اصیل باعث می‌شود این حرکت‌ها در عین اینکه ظاهر و پوسته بیرونی خودش را حفظ کند اما از کارآمدی و اثرگذاری خود خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه تحریف کردن موضوعات یکی از برنامه‌هایی است که در مقابل حرکت‌های ناب قرار گیرد، به زندگی پیامبر(ص)اشاره و تصریح کرد: پیامبر در محیطی مبعوث شدند که اعراب دختران خود را زنده به گور و جنگ‌های خونینی داشتند و پیامبر(ص) مردمی را که در اوج رذائل اخلاقی بودند به اوج فضائل اخلاقی بازگرداند.

به گفته نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، عمق تاثیرگذاری پیامبر(ص) آنچنان بالا بود که حتی دشمنان اسلام هم تسلیم رفتار ایشان می‌شدند.

وی به تاثیرگذاری حرکت پیامبر(ص) بر غیرمسلمانان و شرق و غرب اشاره و بیان کرد: افرادی که می‌خواستند پیامبر(ص) را به طور مستقیم و با جنگ از صحنه خارج کنند و نتوانستند این کار را انجام دهند با تحریف باطن جامعه‌ای که پیامبر آن را پایه گذاری کرده بود را از بین بردند.

پژمانفر در ادامه یادآور شد: افرادی که حرکت پیامبر(ص) را تحریف کردند به ظاهر اهل نماز و روزه بودند اما به فاصله کمتر از نیم قرن نوه ایشان را در یک جنایتی که تاریخ نمی‌تواند تصور آن را کند، به شهادت رساندند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آنچنان دشمنان اسلام حرکت ناب پیامبر(ص) را تحریف کرده بودند که به گفته خودشان راه امام حسین (ع) از اسلام خارج شده است به طوری که عمر سعد در روز عاشورا به سپاهیان خودش گفت که هرکسی امام حسین(ع) را بکشد و یا در این راه کشته شود وارد بهشت خواهد شد.

وی قیام عاشورا را یک الگوی فوق العاده برای انسانیت ذکر کرد و گفت: با وجود اینکه قیام عاشورا پیام‌های زیادی دارد و پر از پیام هدایت و دستگیری است، اما خود این قیام و حرکت در معرض آسیب بزرگی قرار گرفته است، امام حسینی که آمده است تا بساط تحریف‌ها را برهم بزند خود حرکت سیدالشهدا در معرض تحریف قرار می‌گیرد و حادثه به شکلی جلوه می‌کند که تاثیرگذاری در زندگی امروز بشریت ندارد، بشری که امروز به بمب بست رسیده و به دنبال مدل می‌گردد تا خود را از این بمب بست‌ها نجات دهد دیگر این قیام کارآمدی برایش ندارد و عاشورا می‌شود یک قصه و تاریخ گذشته‌ای که نمی توان به آن تکیه کرد و از آن درس گرفت، این همان عاشورایی است که در آن تحریف شده است.

پژمانفر تصریح کرد: به شکل های مختلفی در عاشورا تحریف واقع می‌شود طوری که عاشورایی که در سده های قبل انسان‌های بزرگ به آن تکیه کردند و منشا آزادگی و حرکت‌های ریز و درشت در دنیا بود دیگر نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر حضور دانشگاهیان در جلوگیری از تحریف حرکت‌های ناب اسلام تاکید کرد و افزود: حضور دانشگاهیان در این عرصه یک سرمایه بزرگی محسوب می‌شود و نباید این سرمایه را به راحتی هدر داد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از زبان هنر در معرفی حرکت‌های ناب اسلام، خاطرنشان کرد: زبان هنر بسیاری از زوایای پنهان اینگونه حرکت‌ها که از دید یک انسان معمولی خارج است را آشکار می‌کند./

انتهای پیام