شناسه خبر: ۶۴۱۷
بازدید: ۴۱۰
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۷ خرداد ۱۳۹۷

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: رونق تولید ملی نیاز به ایجاد انگیزه در مردم و مسئولان دارد

نصراله پژمانفر، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، موانع فرهنگی را عمده ترین عامل استقبال نکردن مردم از کالای ایرانی دانست و گفت: باید یک باور عمیق در مردم ایجاد شود که حس کنند مصرف کالای ایرانی بیش از آنکه یک ایثار باشد به نفع خودشان و منافع ملی کشورشان است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق کسب و کار و تولید به منزله رونق اقتصادی در کشوراست، گفت: تقویت تولید و فرهنگ استفاده از محصول داخلی به اشتغال جوانان و افزایش سرمایه گذاری در کشور منجر خواهد شد و به تبع آن شاخص های اقتصادی رشد کرده و توان اقتصادی مردم نیز بالا می رود که در یک کلام افزایش رفاه را در پی خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مجلس به عنوان خانه ملت نمی تواند نسبت به سرنوشت تولید و صنعت در کشور بی تفاوت باشد گفت: همیشه وضعیت کفش ملی یکی از دغدغه ها بوده است و مجلس نسبت به آینده آن حساسیت دارد.

وی با اشاره به اینکه هر موضوعی که انجام آن در قالب حمایت از کالای ایرانی قرار گیرد برای مجلس باید مهم باشد گفت: صنعت کفش ما با پیشینه دهها ساله یکی از موارد مهمی است که به حمایت و توجه همه جانبه نیازمند است.

وی همچنین تاکید کرد: اگر می خواهیم کفش ملی اوج بگیرد باید برای رسیدن آن به رونق میان مردم و مسئولان انگیزه به وجود بیاید.
پژمانفر در ادامه تاکید کرد: چنانچه حمایت از کالای ایرانی برای مسئولان یک ارزش باشد پس قطعا برای رشد کفش ملی برنامه ریزی خواهند کرد.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه باید دستگاههای مختلف برای حمایت از کالای ایرانی وارد عمل شوند،گفت: از وزارت آموزش و پرورش گرفته تا وزارت اقتصاد و صنعت و سایر سازمان ها و ارگان ها باید با یک فرهنگ سازی جامع و اقدام عملیاتی برای حمایت از کالای ایرانی وارد عمل شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه در جامعه حمایت واقعی از مصرف داخلی صورت نگرفته است، گفت: پی گیر طرح مجلس برای حمایت از کالای ایرانی هستیم تا در انگیزه مند شدن دستگاه ها برای تحقق شعار سال موثر باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از کودکی مشتری کفش ملی بوده است گفت: همیشه انتخاب خانواده ما نشانهای شناخته شده ایرانی بوده است و از کودکی به کفش ملی اعتماد داشتم.