شناسه خبر: ۶۳۲۰
بازدید: ۴۴۲
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی: جشنواره جهانی فیلم فجر فرصت آشنایی جهانیان با چهره واقعی ایران است

نصراله پژمانفر نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره‌ نقش سینما در دنیای مدرن گفت: سینما ابزاری برای برقراری ارتباط و انتقال گفتمان‌های متعددی است که در دنیای اطراف ما وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با توجه به نقش جوانان در سینما و جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: وقتی یک جوان با جسارت و شجاعت یک گوشی موبایل برمی‌دارد و با آن یک فیلم هر چند کوتاه و چند دقیقه‌ای می‌سازد نشان می‌دهد که او می‌تواند همان بسیجی ما باشد که در آینده فرماندهی سینما را به سمت قله‌های مدنظرمان برعهده بگیرد.

پژمانفر با اشاره به ظرفیت بزرگی که جشنواره جهانی فیلم فجر در اختیار ایران قرار می‌دهد، گفت: ما با جشنواره جهانی فیلم فجر این فرصت را پیدا کردیم که همه‌ دست‌اندرکاران سینمایمان بتوانند روی حوزه‌ بین‌الملل متمرکز شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات درباره تاثیر دعوت از مهمانان خارجی به جشنواره جهانی فیلم فجر توضیح داد: اگر در میزبانی‌مان موفق باشیم و بتوانیم خیلی از ارتباطات و مسایلمان را در این فرصت به مخاطبان انتقال دهیم، وقتی این افراد به کشورشان برمی‌گردند نه تنها یک آدم آشنا به ایران هستند بلکه احساس رسالت می‌کنند تا از ایران دفاع کنند.

وی در آخرین بخش صحبت‌هایش درباره ظرفیت بزرگ جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام کرد: سینما یک امر بسیار جدی‌ است و باید از آن به شکل مغتنم استفاده کنیم و ما در مجلس هر کاری را که بتوانیم، چه در ارتباط با پیگری تخصیص اعتباراتی که برای این حوزه لازم است و چه نیازمندی‌هایی که در حوزه قانون گذاری برای روان شدن این کار لازم است انجام می‌دهیم.