شناسه خبر: ۱۰۲۱
بازدید: ۶۶۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۶ شهریور ۱۳۹۳

نام تنها نماینده مجلس، از فهرست اعضای کارگروه زیارت خط خورد کارگروه ملی، دولتی شد!

کارگروه+ملی+زیارت-205x153

آن‌طور‌که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گزارش داده است، کارگروه ملی زیارت که در دولت نهم و در‌راستای سامان‌دهی امور زائران تشکیل شده و در ابتدای دولت یازدهم با مصوبه هیئت وزیران منحل شد، بار دیگر احیا شده است.
از‌این‌رو به‌سراغ یکی از اعضای کارگروه ملی زیارت در دور اول آن می‌رویم تا نظر وی را درمورد شاکله این کارگروه در دولت یازدهم جویا شویم.
امیرحسین قاضی‌زاده، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اطلاعی از عضویت مجددم در کارگروه احیاشده زیارت ندارم و تاکنون کسی درباره آن با من صحبتی نکرده است.وی اظهار دارد: کارگروه ملی زیارت در دولت دهم مصوبات متعددی داشت که برخی از آن‌ها اجرایی شده و در دستور‌کار قرارگرفته‌اند، اما بیشتر آن‌ها سامانی نیافتند.
او با اشاره به حدود ٣٠مصوبه بلاتکلیف کارگروه مذکور در دور اول تشکیل آن، بیان می‌کند: عملکرد موفقیت‌آمیز کارگروه ملی زیارت در دولت یازدهم منوط به همت دولت‌مردان و مدیران سطح عالی استان و به‌ویژه شخص استاندار است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور در آخرین سفر استانی‌اش به مشهد مبنی‌بر اینکه ٣٠‌مصوبه کارگروه ملی زیارت دولت دهم را باید از دولت گذشته پیگیری کرد، خاطرنشان می‌کند: بنده نمی‌دانم که آقای رئیس‌جمهور چرا چنین اظهارنظری کردند، اما هر دولتی درقبال مصوبات دولت پیشین تکالیفی دارد که باید به آن‌ها عمل کند. بااین‌حال امیدواریم دولت آینده این چنین نظری درباره مصوبات دولت کنونی نداشته باشد.
او تاکید می‌کند: از آنجا‌که مصوبات کارگروه ملی زیارت، مصوبات دولت تلقی می‌شوند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابزاری قانونی برای پیگیری اجرایی‌شدن این مصوبات ندارند. بااین‌حال نمایندگان مشهد مقدس به‌لحاظ شأن نمایندگی ملت این مصوبات را پیگیری می‌کنند.

﷯کارگروه زیارت فقط روی کاغذ  نماند
دیگر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه می‌گوید: موضوع زیارت یک موضوع ملی است و اگر دولت به آن بی‌توجهی کند، در‌واقع به یک موضوع ملی بی‌اعتنایی کرده است.
نصرا… پژمان‌فر تاکید می‌کند: نباید مقوله زیارت درقالب کارگروه و در ماده‌های قانونی و روی کاغذ متوقف شود.
او به  عضونبودن نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در کارگروه احیا‌شده زیارت اشاره  و بیان می‌کند: دولت باید مجلس را در کنار خود ببیند و نمایندگان ملت را رقیب خود نداند. ما هم پیگیر این موضوع هستیم تا دست‌کم یکی از نمایندگان مردم در کارگروه مذکور عضویت داشته و پیگیر مصوبات قبلی باشد.