شناسه خبر: ۵۰۵۰
بازدید: ۴۲۲
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

‎رییس کمیسیون فرهنگی درخصوص علت عدم پاسخ به شائبه های مدرک تحصیلی آقای روحانی از وزیر علوم سوال کرد

نصراله پژمانفر نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس طی جلسه علنی روز چهارشنبه ۱۷ خرداد، با ارائه سوال از وزیر علوم، تحقیقات و فناورری، خواستار بررسی و ارزیابی اصالت رساله دکترای رئیس جمهور شد.

نماینده مردم مشهد و کلات طی این سوال عنوان داشت: با توجه به رسانه ای شدن این ادعا و هتک حیثیت علمی مقام ریاست جمهوری ایران در داخل و خارج کشور، وزارت علوم پاسخگو باشد تا کنون چه اقداماتی برای راستی آزمایی برای این ادعاها و پاسخ به افکار عمومی انجام داده است؟

رئیس فراکسیون قرآن و عترت همچنین با اشاره به از دسترس خارج شدن پایان نامه کارشناسی ارشد آقای روحانی از سایت ایران داک، خواستار پاسخگویی هرچه سریع تر وزارت علوم به این اقدامات شد.

پژمانفر با ارائه برخی مدارک و مستندات که حاکی از سرقت بالای رساله مذکور از منابع انگلیسی است، خواستار پاسخگویی وزارت شدند.

ایشان همچنین متذکر شدند بررسی ها نشان می دهد حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد فصل ۴ رساله آقای روحانی با عنوان (احکام ثانویه)، مستقیما ترجمه شده از کتاب فارسی با عنوان (حکم ثانویه در تشریع اسلامی) نوشته علی اکبر کلانتری می باشد.

لازم به ذکر است از ۴ سال پیش تا کنون ادعاهای مکرر از جانب رسانه های غربی، با تکیه بر چکیده رساله دکتری حسن روحانی در دانشگاه کلدونین گلاسکو بریتانیا، در مورد اصالت منت رساله آقای روحانی مطرح شده است که تا کنون پاسخ روشنی از سوی وزارت علوم م تحقیقات به این ادعاها داده نشده است./

انتهای پیام