شناسه خبر: ۱۲۲۰
بازدید: ۴۵۶
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۳ آذر ۱۳۹۳

ملت ها پیام واحد ۲۰ میلیون زائر امام حسین(ع) را دریافت می کنند

پیاده روی زائرین - اربعین

حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با پیاده روی شیعیان در روز اربعین به سمت حرم های شریف امامان و امامزادگان(علیهم السلام) با بیان اینکه هر اجتماعی در نوع خود ارزش دارد، گفت: تجمع انسان ها در کنار یکدیگر و با هدفی والا که حاوی پیام هایی برای سایرین باشد، ارزشمند است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیاده روی نجف تا کربلا در روز اربعین، گفت: تجمع ۲۰ میلیون نفر بر اساس یک محور خاص، بازتابی دارد که همه دنیا از این بازتاب درس هایی می گیرد.

وی افزود: همچنین این حرکت ظرفیت مسلمانان را به رخ دنیا خواهد کشید و خواهد توانست بسیاری از فشارها و مشکلات موجود را حل کند.

حجت الاسلام و المسلمین پژمان فر در ادامه با تأکید بر مدیریت چنین حرکت هایی، عنوان کرد: اگر ظرفیت های موجود در سراسر جهان اسلام در کنار یکدیگر جمع شود منجر به حرکتی خواهد شد که بتواند به زنده نگاه داشتن و ترویج اسلام کمک کند که از قبل آن برکات زیادی نیز عائد ما خواهد شد.

وی همچنین به راهپیمایی هایی که در دهه آخر صفر به سمت مشهد مقدس صورت می گیرد اشاره کرد و ادامه داد: به برکت وجود بارگاه مقدس امام رضا(ع)، در دهه پایانی ماه صفر راهپیمایی های باشکوهی از اقصی نقاط کشور به سمت مشهد مقدس صورت می گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: برای هدایت این راهپیمایی ها ستادی مردمی در استان خراسان رضوی مشخص شده است که حرکت مردمی نابی که در این راستا شکل گرفته است را هدایت و ساماندهی کند.