شناسه خبر: ۴۶۰۱
بازدید: ۴۰۳
تاریخ انتشار: شنبه - ۲ بهمن ۱۳۹۵

معاونت زیارت در استان‌های زیارتی برای ساماندهی خانه‌های اجاره‌ای غیرمجاز تلاش کنند

نصراله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن انتقاد از اینکه وجود خانه‌های غیرمجاز اجاره‌ای زمینه بروز آسیب در صنعت هتلداری کشور را ایجاد کرده است، گفت: باید برای نظام‌مند شدن خدمات رسانی به گردشگران و متولیان این عرصه، با خانه‌های غیرمجاز اجاره‌ای برخورد شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی افراد برای گریز از پرداخت مالیات و غیره اقدام به ارائه خدمات در قالب خانه‌های غیرمجاز اجاره‌ای می‌کنند، اظهار کرد: نباید فراموش کرد که موضوع امنیت یکی از مقوله های مهم برای جذب گردشگر به حساب می‌آید و چنین اماکنی می‌توانند سبب اختلال در این حوزه شوند و حتی زمینه بروز مشکلات فرهنگی-اخلاقی را بوجود بیاورند.

وی با اشاره به اینکه باید برای گردشگران با اهداف زیارت، سیاحت و غیره زیرساخت‌های مناسبی فراهم کرد که موضوع مراکز اقامتی از جمله این موارد به حساب می‌آید، تصریح کرد: در این میان باید توجه داشت که گردشگران دارای توان اقتصادی متفاوت بوده و باید مراکز اقامتی با ارائه خدمات و سطح قیمتی مختلف ایجاد کرد تا بتوان سطح پذیرش گردشگران را افزایش داد.

پژمان‌فر ضمن تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی اصلی برخورد با خانه‌های غیرمجاز اجاره‌ای است، ادامه داد: در این میان دستگاه های نظارتی نیز باید به این سازمان کمک کنند؛ البته در ۳ استان زیارتی خراسان رضوی، قم و فارس “معاونت زیارت” در استانداری‌ها ایجاد شده که باید نسبت به ساماندهی این عرصه تلاش بیشتری کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حاکمیت باید به بخش خصوصی و سرمایه گذاران کمک کند تا بتوان مراکز اقامتی استاندارد و مناسب در سطح کشور ایجاد کرد، خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مالی، تسهیل قوانین و غیره از جمله مواردی است که در این عرصه می‌تواند کمک شایانی به بخش خصوصی و سرمایه گذاران کند. /

انتهای پیام