شناسه خبر: ۹۸۸
بازدید: ۶۵۴
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۰ شهریور ۱۳۹۳

مشکل دانشگا‌ه‌ها فاصله بین علم و صنعت است

دانشگاه

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد تعادل بین دانشگاه و صنعت باعثایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور می‌شود، اما در حال حاضر فاصله بین این دوبه یک مشکل برای دانشگاه‌ها تبدیل شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفراظهار کرد: تولیدات دانشجویی نقش به‌سزایی در پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایراندارند که بر این اساس دانشجویان می‌توانند در زمینه برتر شدن ایران در تمامیزمینه‌ها کمک کنند.

وی افزود: به آثار و تولیدات دانشجویی می‌توان از دو دیدگاه نگاه کرد که یکی ازآن‌ها ایجاد جسارت در دانشجوها با ایجاد آثار متفاوت است و از بعد دیگر این آثارخود می‌تواند زمینه‌ساز حل شدن معضلات، ابتدا در دانشگاه‌ها و پس از آن برطرف شدنمشکلات جامعه شود.

پژمانفر بیان کرد: هر زمان که دانشجویان وارد کار شده‌اند و به آن‌ها اعتمادکردیم تمام امور به بهترین نحو ارائه شده است که این خود بیانگر وجود خلاقیت واستعداد برتر در دانشجویان ایرانی است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از هیچ کمکی برای حمایت از دانشجویان کوتاهینمی‌کند، گفت: ما در مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به دانشجویان داشته‌ایم وحمایت‌های لازم را نیز انجام داده‌ایم و بر اساس قانون بنیاد ملی نخبگان به عنوانمتولی دانشجویان انتخاب شده تا از این طریق حمایت‌های لازم را از این قشر به عملاورده باشد و بتواند باعث ایجاد پل موفقیتی در دانشجویان شود.