شناسه خبر: ۲۰۷۳
بازدید: ۲۹۹
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۸ شهریور ۱۳۹۴

مردم استقلال و آزادی خود از یوغ استکبار را با هیچ چیزی معامله نمی‌کنند

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تسنیم ، با اشاره به تلاش برخی جریان‌ها برای ایجاد دوقطبی‌سازی در جامعه اظهار داشت: اگر انسجام بین آحاد ملت وجود داشته باشد، بزرگترین تهدیدات در کشور تبدیل به فرصت می‌شود. ما در دوران ۳۶ ساله‌ای که بعد از انقلاب اسلامی پشت سر گذاشته‌ایم، تهدیدات زیادی را در کشور مشاهده کردیم که شاید اگر هر کدام از آنها در گوشه‌ای از دنیا اتفاق می‌افتاد، منجر به فروپاشی آن کشور می‌شد.

وی ادامه داد: اما ما این تهدیدات را به فرصت تبدیل کردیم و توانستیم پیشرفت‌های متعددی داشته باشیم و این موضوع به دلیل ظرفیت اتحاد ملی مردم و هماهنگی مردم با رهبری بوده است؛ آنچه دشمن حس کرده، این است که بزرگترین نقطه قوت ما همراهی و هماهنگی کامل امت با امام‌شان بوده و تلاش  می‌کند که این وضعیت را از بین ببرد، به همین دلیل است که امروز جریان‌های داخلی و خارجی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و فضای جامعه را به سمت دوقطبی و ایجاد اختلاف بین بدنه مردم می‌برند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه اختلاف سلیقه امر طبیعی است، افزود: اما ایجاد شکاف کردن امری خطرناک و نگران ‌کننده است و منجر به این می‌شود که دشمن از طریق همین فضا وارد کشور شود و لطمه‌ها و آسیب‌های متعددی را به کشور بزند.

پژمانفر یادآور شد: ما متأسفانه امروز شاهد هستیم که جریان‌هایی در حال ایجاد اختلاف و دوقطبی سازی به صورت تصنعی در کشور هستند و در جامعه بحث‌ها و شعارهایی را مطرح می‌کنند که قصدشان این است اهداف بلند انقلاب اسلامی را بزنند؛ مثلاً استقلال کشور که یکی از مهترین مسائل است، در مقابل نان و آب مردم قرار می‌دهند یا شعار و سیاست استکبارستیزی ما را به گونه‌ای مطرح می‌کنند که یا باید استکبارستیز باشیم یا زندگی مردم همراه با رفاه و آرامش باشد و تقابل بین استکبارستیزی و رفاه و آسایش که دورغین و باطل است را ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه این جریان این گونه مطرح می‌کند که باید به سمتی برویم که حاکمیت برای مردم ایجاد آسایش کند، ادامه داد: آنها می‌گویند باید از استکبارستیزی دور و وارد اقتصاد جهانی شده و در بازی‌های اقتصادی که دنیا براساس خوی استعماری ما را به بازی کشانده، وارد شویم. این مسائل متأسفانه سناریوی کاملاً طراحی شده است که توسط این جریان‌های سیاسی و عناصری که در بدنه دولت رسوخ پیدا کرده‌اند، انجام می‌شود؛ ولی این فضا برای مردم ما ملموس است؛ چرا که ۳۶ سال عزت، اقتدار و امنیتی که داریم حاصل این است که ما استکبارستیزی و امنیت را داشته‌ایم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروز ایران اسلامی در اوج جریان استکبارستیزی، پرچم‌داری مبارزه با آمریکا را داشته و در عین حال امن ترین نقطه دنیاست؛ اگر ما از موضوع استکبارستیزی عبور کنیم، هویت خود را از دست می‌دهیم.

پژمانفر اظهار داشت: مردم ما باید این حس را داشته باشند که اگر ما گفتمان استکبارستیزی را در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از دست دهیم، یعنی تمام داشته‌هایی که امروز امنیت را در کشور ایجاد کرده، از دست خواهیم داد.

وی افزود: مردم ما نشان‌ داده‌اند که رفاه نسیه‌ای چیزی نیست که بتوان با استقلال، آزادی و امنیت معامله شود؛ مردم ما در دفاع مقدس و زمان‌های نگران کننده نشان دادند که از استقلال، آزادی و امنیت عبور نمی‌کنند؛ چه برسد امروز که روزهای سختی در مقابل آن روزها برای مردم ما نیست. مردم ما با ایستادگی و مقاومت توانستند از تهدید دوران جنگ عبور کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس با تأکید بر اینکه مردم ما نشان داده اند که بر سر استقلال و آزادی اهل معامله نیستند، خاطرنشان کرد: تعدادی دلال و وطن فروش به دلیل اینکه به کشور و ملیت ایرانی تعلق خاطر ندارند، این شعارها را مطرح کرده و تصور می‌کنند که این بازی‌های سیاسی نظیر دوقطبی‌سازی منجر به معامله استقلال و آزادی می‌شود.