شناسه خبر: ۳۲۰۴
بازدید: ۳۵۸
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

مخالفت مجلس با قانون‌گذاری به علت مغایرت با اختیارات رهبری در حوزه فضای مجازی

نصرالله پژمان فر

نمایندگان مردم در خانه ملت، با تصویب مصوبه ای در رابطه با توسعه و ایمن سازی فضای مجازی به علت مغایرت با اختیارات رهبری مخالفت کرده و به حذف آن مصوبه رأی دادند.

نمایندگان در نشست علنی روز سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مجدد موادی از لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور که برای بررسی بیشتر به کمیسیون مشترک ارجاع شده بود،  پس از اخطار حجت الاسلام پژمان فر با حذف ماده الحاقی ۵۶ این لایحه با ۱۵۰ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این نشست نصراله پژمان فر در جریان بررسی ماده الحاقی ۵۶ لایحه مذکور در اخطاری با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: این ماده با اصل ۱۱۰ در رابطه با اختیارات مقام معظم رهبری مغایرت دارد زیرا همانطور که می دانید معظم له در سال ۹۰ شورایعالی فضای مجازی را راه اندازی کرده و تکالیفی را برای آن مشخص کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محتوای ماده الحاقی ۵۶ لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور در تکالیف ابلاغی رهبری دخالت می کند، افزود: رهبر معظم انقلاب در تکالیف جدید برای شورای عالی فضای مجازی بر حفظ همه جانبه این عرصه، توسعه محتوا و خدمات و مراقبت از فضای مجازی تأکید کردند که نمایندگان باید بر این مسئله توجه داشته باشند.

علی لاریجانی با وارد دانستن اخطار مذکور، آن را به رأی نمایندگان گذاشت و نمایندگان نیز پس از وارد دانستن این اخطار، با حذف آن موافقت کردند.