شناسه خبر: ۱۲۱۶
بازدید: ۴۸۵
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۸ آذر ۱۳۹۳

لزوم رسیدگی شورای شهر و مرکز رسیدگی به امور مساجد به معماری غیر اسلامی مسجد ولیعصر(عج)

مسجد ولیعصرعضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: انتظار داریم شورای شهر و مرکز رسیدگی به امور مساجد نسبت به ساخت مساجدی با معماری غیراسلامی رسیدگی های لازم را صورت دهند.

نصرالله پژمان فر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، در خصوص ساخت مسجد ولیعصر(عج) با معماری غیراسلامی واقع در خیابان انقلاب اسلامی و پشت پارک دانشجو گفت: انتظار داریم شورای شهر و مرکز رسیدگی به امور مساجد که از متولیان امر شهر و معماری اسلامی مساجد هستند نسبت به این موضوع حساس بوده، رسیدگی و برخورد کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن اشاره به استقلال فعالیت دستگاه های مختلف، یادآور شد: با این حال لازم است دستگاه هایی که متولی امور مساجد هستند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ساخت مساجدی که اساس آن با روح مساجد و مأموریت آنها منافات دارد مورد قبول نیست، اظهار داشت: اگر متولیان و مسئولان به این قضیه ورود پیدا نکنند مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده خواهد کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ساخت مساجدی با معماری غیر اسلامی تأثیرات منفی بر جامعه خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: مسجد باید مأمنی برای مردم باشد که حتی با دیدن مناره، گنبد و گلدسته آن تأثیرات مثبت به جامعه القا شود، لذا ضروری است در نحوه معماری اماکن مقدس و اسلامی دقت لازم صورت گیرد.