شناسه خبر: ۲۴۲۸
بازدید: ۳۶۵
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

تغییر الگوی براندازی ایران از جنگ سخت به جنگ نرم / تهاجم فرهنگی؛ میدانِ پیروز دشمن

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها پس از آزمودن راههای مختلف سخت افزارانه نظامی و نیمه سخت اقتصادی در مقابل ایران که هیچ کدام موفق نبود به این نتیجه رسیدند که مسیر براندازی نظام را باید در مسیر جنگ نرم تعقیب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،نصرالله پژمان فردر جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ آبان)مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت:  تاکیدات مکرر رهبرانقلاب بر بحث نفوذ دشمن، ضرورت مقابله با آن این موضوع را وارد حوزه امنیت ملی کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس ادامه داد:  بی تردید هر نوع بی توجهی و یا کم توجهی به این موضوع می تواند آْثار جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: راهبرد کشورهای سلطه از جمله آمریکا همانطور که در مقابل کشورهای ضعیف  سرکوب و جنگ سخت است در مقابل کشورهایی که صاحب قدرت هستند نفوذ و جنگ نرم است. آمریکا یی ها پس از آزمودن راههای مختلف سخت افزارانه نظامی و نیمه سخت اقتصادی در مقابل ایران که هیچ کدام موفق نبود به این نتیجه رسیدند که مسیر براندازی نظام را باید در مسیر جنگ نرم تعقیب کنند.

پژمان فر ادامه داد: این همان تعبیر راهبردی بود که در مقاله مفصلی در واشنگتن پست در سال ۲۰۰۷ تحت عنوان استراتژی برد، برد آمریکا برای تعامل با ایران منتشر شد و اوباما هم با شعار تغییر وارد کاخ سفید شد و با جدیت برای عادی سازی روابط با ایران ابراز تمایل کرد.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رشد و قدرت به دست آمده ایران در این ۳۷ سال باعث شد الگوی براندازی از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر یابد والا سوال اساسی این است چرا آمریکا پس از اینهمه رویارویی و تقابل با ملت ایران اکنون به دنبال تبدیل این راهبرد به تعامل عادی سازی روابط با  با ایران از طریق مذاکره است. امرز نیز آمریکا با همان شدت اهداف براندازی خود را با  جدیت پیگیری می کند اما با رویکرد جدید که اتفاقا در تعامل با برخی کشورها از جمله چین وشوروی پیشه کردو باعث فروپاشی درونی آن شد.

پژمان فرگفت: مسیر مذاکرات طولانی ایران و توافق هسته ای و تلاش برای تعمیم آن در حوزه های غیر هسته ای شکل نوینی  از فضای حاکم  در  نظام بین الملل و سلطه است. آمریکایی ها بعد از شکست های متعدد و از جمله از دست دادن موقعیت های خود در غرب آسیا و به موازات آن تثبیت قدرت منطقه ای ایران و یا شکست در عرصه نظامی در منطقه ما واعلام ناکارآمدی گزینه نظامی در مقابل ایران به این نتیجه رسیدند که تنها رویکرد فشار و تهدید راهبرد آنها نباید باشد و باید از مسیرهای دیگر اهداف براندازی در ایران را پیش بگیرند.

وی ادامه داد: آمریکا بر این باوراست نفوذ جاده یکطرفه نیست و به این نتیجه رسیدند که زمینه هایی هم در ساختار و هم کارگزاران برای این نفوذ در ایران وجود دارد.

پژمان فر اظهار داشت: دولت یازدهم با شعار تعامل یا ایران و جهان و اینکه رساندن آب و نان هم متوقف به مذاکرات است آمریکایی ها را به طمع انداخت که با استفاده از اهرم های فشار فراهم شده در توافقق برجام به اهداف خود از طریق مذاکره فکر کنند اگر چه رهبری به فراست این رفتار را ساده لوحانه دانستند و آن را به معنی زمینه نفوذ تعبیر کردند اما عده ای باز درصد هستند که بگویند دشمن به دنبال کسب اعتماد است و با ما دشمنی ندارد و باید به غرب اعتماد کرد و تنها در این صورت آنها راضی شده و مسایل به سادگی حل خواهد شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: در این مسیر دلدادگان به غرب بزرگترین سرمایه غرب برای نفوذ به حساب می آیند. برخی با اظهاراتی از جمله پوشش تعامل سازنده و اینکه برای پیشرفت باید از شعارهای آرمانی و انقلابی دست کشید و با نظام جهانی باید کنار آمد در میدان آنها بازی کردند.

وی افزود: هر کسی به منافع ملی کشورعلاقمند است نوع برخوردش با ۱۳ آبان و آمریکا باید جدی باشد زیرا طرف مقابل درحال رصد تحولات و ادبیات مسئولان ایران است اگر طرف مقابل این احساس را داشته باشد که ۱۳ آبان امسال ضعیف تر  برگزار می شود به این نتیجه می رسد که تغییر حکومتی که هدف درازمدت آنها می باشد لازم نیست در درازمدت باشد .۱۳ آبان یکی از شاخص های تشخیص مقامات ایرانی و آمریکایی برای تصمیم گیری درباره اهداف آینده ایران است.

پژمان فر ادامه داد: این روز به ملاکی جهت تصمیم گیری برای همه درخواهد آمد لذا  لازم است همه آحاد ملت در جهت ناامید کردن دشمنان با جدیت تمام در راهپیمایی ۱۳ آبان شرکت کرده و مشت محکمی بر یاوه گویی آمریکا داشته باشند.

وی در بخش دیگری از نطق خود گفت:  مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است که حدود  ۵۵ کشور حهان اسلام در آنجا شرکت خواهند کرد اما متذکر می شوم  که تا کنون علیرغم باقی ماندن کمتر از ۱۶ ماه هیچ گونه اقدام مناسبی در این زمینه صورت نگرفته است بنده هشدار می دهم نکند آبرویمان در عدم اقدام مناسب از ناحیه دستگاههای متولی به تاراج رفته و صرفا به وا اسفا اکتفا شود

این  نماینده مجلس تصریح کرد: از یکسو شاهد زیر سازی برای واردات همبرگر مک دونالد و نوشابه با طعم الکل و سیگار آمریکایی و لوازم آرایشی هستیم و از سوی دیگر شاهد رفع محدودیت شبکه های ضد اجتماعی و خارجی در فضای مجازی ازطریق وزارت ارتباطات هستیم. این وزارت آیا وزارت ارتباط و دیپلماسی عمومی با آمریکاست ؟ این بود نتیجه دوسال رایزنی فشرده دولت؟

 وی با شاره به اینکه شرکت های وابسته از فروش اینترنت وارداتی درآمد بالایی دارند ادامه داد: امروز متاسفانه فروشنده اینترنت مسئول ایجاد محدودیت های اینترنت  است در نتیجه برخوردهای دوگانه و منفعلانه در این موضوع بشدت مشهود  است .سوال از وزیر ارتباطات وپاسخ های غیر قانع کننده وی  در موضوع شبکه ملی اطلاعات نشان داد که وزارت ارتباطات هیچ عزمی در جهت تامین خواسته های رهبری در موضوع شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی ندارد.

فایل صوتی مشروح نطق حجت الاسلام پژمانفر در انتهای خبر می باشد.

مشروح نطق آقای پژمانفر در مجلس شورای اسلامی