شناسه خبر: ۶۳۴۱
بازدید: ۴۲۴
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

فعال‌سازی سانتریفیوژها باید در مدت کوتاهی انجام شود/ دانشجویان برای عبور از جریان وابستگی کمک کنند

حجت‌الاسلام نصراله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در تشریح نقش جنبش دانشجویی در شرایط موجود کشور گفت: دانشجویان از اقشار بسیار فعال در قبل از انقلاب، همراه انقلاب و همه‌ فراز و نشیب های انقلاب بودند در دوران دفاع مقدس نقش مهمی داشتند و تمامی تهدیدات را توانستند به فرصت های طلایی برای نظام تبدیل کنند.

پژمان فر ادامه داد: اگر غنی سازی به عنوان یک ظرفیت برای کشور ما تحقق پیدا کرد، با تلاش های همین دانشجویان بود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دانشجویان در این زمان حساس باید در افزایش بصیرت سیاسی اقدامات لازم را انجام دهند و نقش خود را در شرایط موجود برای عبور از جریان وابستگی به غرب ایفا کنند و به استقلال فکری و استقلال اقتصادی کشور کمک کنند.

وی در خصوص نقش مسئولین در این شرایط گفت: مسئولین باید به قانون عمل کنند، قانون در موضوع برجام به صراحت در ماده ۳۶، بحث بدعهدی طرفین را مطرح کرده و در مصوبه‌ مجلس در بند سوم این موضوع تکلیف شده است که در صورت بدعهدی طرفین این موضوع باید در شواری امنیت ملی با سرعت بررسی و نسبت به فعال کردن سانتریفیوژ‌ها و غنی سازی در مدت کوتاهی که ما بتوانیم به شرایط قبلی برسیم اقدام شود.

پژمان فر در پایان اظهار داشت: ما اگر در دوره‌های قبل با تخلفات آشکار آمریکا برخورد می‌کردیم، قطعا کار به اینجا نمی‌رسید.