شناسه خبر: ۸۶۴
بازدید: ۶۱۹
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۲ تیر ۱۳۹۳

فرهنگ و حجاب باید با زبان درست به مردم منتقل شود

pezhmanfar-448x330

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: فرهنگ و حجاب باید با زبان درست به مردم منتقل شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه دومین ستاد مردمی عفاف و حجاب در مشهد اظهار داشت: نگاه به دین متفاوت است زیرا برخی نگاه حداقلی به دین دارند و فکر می‌کنند کارکرد دین فقط در بحث امور فردی است.

وی با بیان اینکه برخی دین را منحصر به حالات روحی و معنوی می‌دانند، تصریح کرد:‌ آنها معتقدند اگر پیامبر اسلام به حوزه اجتماع وارد شدند برای این بود که ایشان مورد اعتماد جامعه بودند و ارتباطی به گستردگی دین اسلام ندارد.

پژمان‌فر ادامه داد: امام خمینی (ره) معتقد بودند که دین می‌تواند همه امور را در بر گیرد و این در حالی است که غربی‌ها در همه امور پیشرفت کردند. در مسائل دینی دچار مشکل شدند زیرا آنها خالق خود را نمی‌شناسند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، متذکر شد:‌ در عصر حاضر که غربی‌ها در همه امور خود به بن‌بست رسیدند، نمی‌دانند که دین تنها مرجعی است که انسان را از بن‌بست خارج می‌کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه امام خمینی (ره) در زمان انقلاب اسلامی گفتمان عفاف و حجاب را فعال کردند، افزود: این گفتمان سبب شده تا معادلات غربی‌ها به هم بریزد، به ‌گونه‌ای که آنها کشور ما را به بهانه پیشرفت‌های هسته‌ای در فشار قرار دهند.

وی اضافه کرد: همه گزاره‌های دین در سه بخش اخلاق، اعتقاد و احکام است و این امر سبب می‌شود دین برای دنیا استفاده شود و در پایان آخرت انسان را تکمیل کند.

پژمان‌فر با بیان اینکه انسان امروز از فضائل دین دور می‌شود، متذکر شد: انسان با اخلاق می‌تواند علم را پوشش داده و براساس عقاید درست، خوب زندگی کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ و حجاب باید با زبان درست به مردم منتقل شود تا این زبان صادق باشد.

وی با اشاره به اینکه عبادات مربوط به این دنیاست، اظهار داشت‌: اگر دین را با زبان درست و بسته‌های متنوع به مردم معرفی کنیم آنها لجبازی نمی‌کنند.

پژمان‌فر ادامه داد: باید هنر را در اختیار مفاهیم دینی قرار دهیم اما متأسفانه ما نتوانستیم از ابزارهایی مانند سینما در انتقال ارزش‌های دینی به مردم کمک بگیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای تضعیف کردن دین ما از ابزارهای مختلف استفاده می‌کند، افزود: در مجلس شورای اسلامی با تصویب قوانین برای عفاف و حجاب از ۲۸ دستگاه مرتبط سؤالاتی را برای پرسش در نظر گرفتیم تا ببینیم دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه، ارشاد، وزارت راه، علوم پزشکی و … چه راهکارها و برنامه‌‌هایی را در این حوزه فرهنگی دارند.