شناسه خبر: ۶۸۸۱
بازدید: ۲۷۰
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱ آبان ۱۳۹۷

عضو کمیسیون فرهنگی: هیچ نهادی نمی‎تواند از اجرای قانون شانه خالی کند

نصراله پژمانفر درباره درباره اینکه آیا کناره‎گیری مدیران و مقامات بازنشسته شامل حال بازنشستگان صدا و سیما نیز می‎شود اظهار داشت: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تمامی نیروهای بازنشسته به جز موارد مستثی‎هایی که در قانون اسمامی آنها قید شده است باید از سمت خود کناره‎گیری کند و قانون هیچ رودربایستی با آنها ندارد.

وی افزود: طبق آمار اعلام شده تعداد نیروهای بازنشسته در نهادهای اجرایی و بعضا حکومتی به بیش از ۱۰۰۰ نفر نمی‎رسد اما قطعا خروج همین تعداد هم در گشایش کار جوانان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بین نهادها و سازمان‎هایی که از ظرفیت نیروهای بازنشسته و یا در حال بازنشستگی استفاده می‏کنند نام سازمان صداو سیما نیز وجود دارد که قطعا این نهاد نیز باید طبق مصوبه قانونی مجلس هرچه سریعتر در جهت جایگزینی نیروهای جدید به جای بازنشستگان وارد عمل شود.

پژمان فر خاطرنشان کرد: اجرای قانون تصویب شده از سوی مجلس شورای اسلامی در راستای منع به کارگیری نیروهای بازنشسته امری اجباری است و هیچ نهاد و یا سازمانی تحت عناوینی و اسمامی مختلف نمی‎تواند از اجرای آن سرباز زند.

وی تاکید کرد: ما در مجلس انتظار داشتیم بعد از تایید این طرح از سوی شورای نگهبان و قانونی شدن آن نهادهایی که نیروهای بازنشسته دارند به سرعت اقدامات لازم را در جهت جایگزینی نیروهای جدید انجام می‎دادند اما متاسفانه به جز چند نهاد کوچک و چند تن از مقامات تا به امروز اقدام قابل توجهی در زمینه استعفا و یا کناره‎گیری مدیران بازنشسته صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: گویا صندلی برخی ازادارات و نهادها چنان پرمنفعت است که برخی از دوستان به رغم گذشت چندین سال از عمر بازنشستگی‎شان هنوز وابسته سمت و مقام خود هستند و حاضر نیستند اجازه دهند تا نیروهای جدید وارد بازار کار شوند.

پژمانفر تاکید کرد: قانون برای همه افراد الزامی است از این هیچ نهادی و سازمانی نمی‎تواند با ارائه بهانه و دلیل از اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان شانه خالی کند.