شناسه خبر: ۶۵۳۵
بازدید: ۴۰۷
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۵ تیر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: سینمای انقلاب با سالی ۲۰ فیلم ایده‌آل فاصله زیادی دارد

حجت الاسلام نصراله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از باشگاه فیلم سوره حوزه هنری در جمع فیلمسازان جوان این مرکز سینمایی به تماشای نمونه‌هایی از آثار تولیدی این مرکز نشست.

حجت الاسلام پژمانفر در این نشست بعد از تماشای آثار فیلمسازان جوان گفت: این قبیل فیلم‌ها باعث شکسته شدن حصار دور سینما می‌شود و راه برای سازندگان جوان انقلابی و خلاق باز می‌کند. تردیدی نیست که این اتفاق از سر باور و اعتقاد رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال کاری که دانشمندان ایرانی در نطنز کردند با اعتقاد و باور بوده است. اگر قرار است کاری صورت بگیرد باید باورش داشت. در موضوع انرژی هسته‌ای هم ابتدا کسی باور نمی‌کرد که بتوان کاری کرد. ولی جوانان دانشمند ما با باور و مجاهدت قله‌های پیشرفت را طی کردند و نشان دادند که شوخی نمی‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: خوشحالم در جمعی هستم که کارهای بزرگی کردند و قرار است کارهای بزرگ‌تری هم بکنند. با آثاری هم که در این نشست ارائه دادید، ثابت کردید که نمی‌خواهید صرفا حرف بزنید و با عمل و آثارتان این را نشان دادید. معتقدم مسیری را که انتخاب کردید راهش را باز می‌کند. با این شور، عشق و جدیتی که من می‌بینم قطعا، راهتان را باز خواهید کرد.

وی خاطرنشان ساخت: درست است که وظیفه مجلس و دولت حمایت از این گونه جهش‌ها و حرکت‌های انقلابی است ولی باور دارم ولو اینکه مجلس، دولت، سازمان برنامه و بودجه و مراکزی که پول دستشان است به موقع کمک نکنند شما از حرکت باز نمی‌مانید. ممکن است مسیر سخت‌تر شود ولی متوقف نخواهد شد. من به نوبه خودم تشکر می‌کنم. کارهایتان خیلی خوب بود.

حجت الاسلام پژمانفر عنوان کرد: متاسفانه، دور محیط سینما را عده‌ای سیم‌خاردار کشیده بودند. اجازه ورود به همه را نمی‌دادند. شما با کار و عزم‌تان این سیم‌ها را پاره کردید.

وی ضمن تقدیر از فیلم‌های ساخته شده در باشگاه فیلم سوره افزود: فیلمسازان باشگاه سوره حتی، با توجه به محدودیت منابع مالی هم پشتکار تحسین برانگیز است. این قبیل فیلم‌ها و نگاه‌ها حصار سینما را شکسته و راه برای سازندگان جوان انقلابی باز می‌کند.

به گفته وی؛ ساخت این فیلم‌ها پای بیندگان جدیدی را به سینما باز خواهد کرد، بینندگانی که تا امروز سینمای حرفی برای آنها نداشته است و با بازشدن این راه جمع جدیدی در سینما خواهیم داشت.

نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه فیلمسازان جوان و جدید این عرصه با ایستادگی و مقابله با مشکلات می‌توانند فرهنگ جدیدی را به سینمای کشورمان عرضه کنند و باعث ورود بیندگان جدید و جذب مخاطبان تازه شوند.

وی گفت: بر این باورم بخاطر مشکلات و شرایط پیچیده سینمای کشور این جوانان فیلمساز انقلابی باید پشتیبانی شوند تا همانطور که حضرت آقا در جلسه‌ای فرمودند «باید حداقل سالی ۲۰ فیلم خوب در سینما داشته باشیم» و از آن رو که هنوز سینمای انقلابی ما با این نقطه ایده‌آل فاصله زیادی دارد باید خود را به آن درجه برسانیم و ان‌شاءالله با همکاری و توسل و توکل به خداوند می‌توانیم از تمام این مشکلات بگذریم و اینده روشنی در سینما انقلاب داشته باشیم.