شناسه خبر: ۶۶۵۰
بازدید: ۴۱۲
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۹ مرداد ۱۳۹۷

عضو کمیسیون فرهنگی: دولت از وجود ارز کافی می‌گوید ولی ارز واردکنندگان کاغذ و مقوا را تأمین نمی‌کند

نصراله پژمانفر در خصوص عدم پرداخت ارز دولتی به واردکنندگان کاغذ و مقوا و انباشته شدن صدها تن کاغذ و مقوا در گمرک گفت: متاسفانه دولت در بسیاری از بخش‌ها از جمله بخش واردات کاغذ و مقوا سردرگمی ایجاد کرده است و در خوش‌بینانه‌ترین حالت، بسیاری از واردکنندگان سر در گم هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اختلال بارزترین نکته‌ای است که در اقدامات دولت در قبال مشکلات ارزی و سردرگمی واردکنندگان کالاهای اساسی مشاهده می‌شود؛ متاسفانه از جانب دولت طوری برنامه‌ریزی می‌شود که سبب نارضایتی بین آحاد مردم علی‌الخصوص واردکنندگان کالاهای اساسی از جمله واردکنندگان کاغذ و مقوا می‌شود.

این نماینده مجلس در دوره دهم با اشاره به اینکه وضعیتی که کشور دچار آن است، قابل تحمل نیست لذا بیشترین آسیب را مردم به دوش خواهند کشید، ادامه داد: سوال این است که چرا دولت ارز مورد نیاز واردکنندگان کاغذ و مقوا را با وجود سخن از وجود ارز کافی در کشور تأمین نمی‌کند؟ دلیل آن را تنها می‌توان ایجاد نارضایتی در میان آحاد مردم دانست؛ بنابراین طرح سوال از رئیس جمهور هرچه زودتر باید در صحن مجلس اعلام وصول شود تا به سوالات متعدد نمایندگان علی‌الخصوص مسئله ارز و عدم تأمین ارز مورد نیاز واردکنندگان پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس باید بطور جد وارد این موضوع شود و مسئله تأمین ارز برای واردکنندگان کالاهای اساسی را تعیین تکلیف کند؛ زیرا عدم تأمین ارز مورد نیاز توسط دولت مساوی با عدم واردات کالاهای اساسی و به دنباله آن نرسیدن مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات و توقف تولید خواهد شد.