شناسه خبر: ۶۷۸۱
بازدید: ۵۰۸
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۲ مهر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون فرهنگی: بررسی عملکرد حج ۹۷ در کمیسیون فرهنگی مجلس

نصراله پژمان‌فر گفت: در جلسه بعد ازظهر امروز کمیسیون فرهنگی گزارش عملکرد اجرایی حج که توسط محمدی رییس سازمان حج و زیارت مطرح شد مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین عملکرد این سازمان از منظر گزارش ناظر کمیسیون فرهنگی مجلس در حج امسال نیز بررسی شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس از برآورد هزینه‌های حج ۹۸ در این نشست خبر داد و افزود: براساس افزایش نرخ ارز پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های حج ۹۸ افزایش قابل توجهی داشته باشد به همین دلیل از رییس سازمان حج و زیارت خواستیم تا برنامه این سازمان را با در گرفتن کمترین فاصله قیمتی بین حج ۹۷ و ۹۸ به کمیسیون فرهنگی ارائه دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بیش از ۶۰ درصد هزینه حج مربوط به هزینه اقامت و اسکان حجاج است علاوه بر آن هزینه‌های سرباری و سایر هزینه ها نیز موجب افزایش هزینه تمام شده حج می‌شود. با توجه به مجموع این هزینه‌ها از رییس سازمان حج و زیارت خواسته شد تا برنامه این سازمان برای برگزاری حج ۹۸ با کمترین هزینه به کمیسیون فرهنگی مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به دستور کار دوم کمیسیون فرهنگی گفت: نامزدهای کمیسیون فرهنگی برای عضویت در شوراها و هیات های عالی تا فردا (دوشنبه) فرصت دارند نام نویسی دارند با پایان این مهلت کمیسیون فرهنگی روز سه شنبه ناظران مجلس در صدا و سیما و هیات نظارت بر مطبوعات و سایر شوراها و هیات های عالی را انتخاب به هیات رییسه مجلس معرفی می‌کند.