شناسه خبر: ۶۸۵۷
بازدید: ۵۴۹
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۲ مهر ۱۳۹۷

عضو کمیسیون فرهنگی: بازی‌های رایانه‌ای وارداتی “هویت ملی” را نشانه گرفته‌اند

حجت الاسلام نصر اله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ۸۶ درصد از بازی‌های رایانه‌ای که تأثیر زیادی در شکل‌گیری شخصیت آینده‌سازان کشورمان دارد وارداتی هستند و در انها مواردی نظیر تضییع دین، همجنس‌گرایی، آموزش انواع جرم‌ها مانند سرقت، قتل‌های دسته جمعی والحاق کفر مشاهده می‌شود.

وی افزود: در بازی های رایانه ای نباید مبنا صرفا بعد اقتصادی موضوع باشد بلکه بیشتر از جنبه اقتصادی باید به حوزه فرهنگی و اجتماعی این بازی ها توجه شود که متاسفانه در شرایط فعلی این بازی ها از این حیث بسیار ضعیف و دارای فقر می باشند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اغلب بازی های رایانه ای وارداتی کاهش هویت ملی کشور را هدف قرار گرفته اند و به دنبال این هستند که سبک زندگی ایرانی – اسلامی را در کشور تضعیف کنند.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: موضوع قابل تامل دیگر در این بازی ها این است که به گفته مرکز پژوهش های مجلس ۷۰ درصد جمعیت استفاده کننده از این بازی ها دارای سن کمتر از ۳۰ سال و نزدیک به ۶۰ درصد از انها دارای تحصیلات زیر دیپلم هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه نظارت بر بازی های رایانه ای در کشور ضعیف است، تصریح کرد: باید حد و مرز میزان واردات بازی های رایانه ای به کشور مشخص شود و واردات آنها نیز با یک سری ممیزی ها صورت بگیرد و هر بازی صرفا به خاطر درامد زایی مجوز ورود به کشور را پیدا نکند.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: با تقویت بنیاد ملی بازی های رایانه ای و موسسات مشابه می توان نسبت به تولید مناسب بازی های رایانه ای مناسب اقدام کرد و تبعات و آسیب های بازی های خارجی را برای افراد و خانواده ها کاهش داد.