شناسه خبر: ۵۵۴۴
بازدید: ۴۲۴
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۳ مهر ۱۳۹۶

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: قمه زنی وهن تشیع است

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در خصوص نحوه عزاداری در ایام محرم اظهار کرد: برخی بدعت‌ها و خرافات در مظاهر و ظواهر عزاداری‌های اباعبدالله(ع) مانند قمه زدن ظاهر می‌شود که فاقد جذابیت برای ملت‌های دیگر است و به تشیع به عنوان گفتمانی فکری که بشریت به آن تکیه کرده لطمه می‌زند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: برخی انحرافات نیز در تفاسیری که در قیام امام حسین(ع) ارائه می‌شود بروز می‌کند. قیام امام حسین(ع) مظهر ایستادگی در برابر ظلم است و یکی از این انحرافات متفاوت نشان دادن چهره حضرت سیدالشهدا(ع) و قیام ایشان است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی قیام حضرت امام حسین(ع) را به عنوان یک حادثه تاریخی که حدود هزار و ۳۵۰ قبل رخ داده به تصویر می‌کشند که هیچ مدل و الگویی برای انسان‌های معاصر ندارد و دائم به شمر آن زمان لعنت می‌فرستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در تبیین قیام عاشورا باید به تطبیق این موضوع در زمان حاضر و شناسایی شمر زمان بپردازیم. قیام عاشورا از نظر مردم یک جریان پویا و اثرگذار در حفظ اسلام است. قیام سیدالشهدا نه تنها برکات فراوانی برای تشیع و مسلمانان داشته بلکه بر کل جامعه بشری نیز تاثیرگذار بوده است.

پژمانفر ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضوع قیام عاشورا و برخی انحرافات موجود، از مجموعه های علمی و پژوهشی که به گسترش و تقویت گفتمان دینی و حسینی می پردازند پشتیبانی می کند اما محور مسائل مربوط به قیام عاشورا باید مردم باشند و نباید این مسائل را محدود به مراکز حاکمیتی نمود.

وی گفت: قیام عاشورا بر اساس محور مردم و ایثار آنان زنده بوده است. در عین حمایتهای قانونی و اعتباری سعی کرده ایم نقش اساسی مردم در این خصوص کمرنگ نشود./

انتهای پیام