شناسه خبر: ۴۹۷۲
بازدید: ۴۵۰
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: سرقت علمی آقای روحانی برای ما محرز شده است/ کسی که دست به سرقت علمی زده، قطعا صلاحیت ریاست جمهوری ندارد

ماجرای افشای سرقت علمی حسن روحانی در رساله دکترای خود، بحث اصلی این روزهای محافل علمی و رسانه‌ای ایران و حتی جهان است؛ تا جایی که نشریات بین‌المللی نظیر گاردین و تایمز هم به آن پرداخته‌اند.

در همین زمینه حجت‌الاسلام پژمان‌فر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مساله سرقت علمی آقای روحانی برای ما کاملا محرز شده و بسیار حائز اهمیت است و باید در اسرع وقت به این موضوع حیاتی رسیدگی کرد؛ چرا که حتی با ماجرای مرحوم کردان هم قابل مقایسه نیست. این دفعه، ماجرا بر سر تقلب و سرقت علمی آن هم از سوی یکی از مقامات عالی کشور است.

وی افزود: تاکنون چندین اندیشمند و پژوهشگر از حسن روحانی بابت دزدی علمی شکایت کرده‌اند که این مساله باید به طور جدی و برای جلوگیری از آبروریزی کشورمان در محافل علمی و سیاسی جهان مورد تحقیق و برخورد قرار بگیرد.

پژمان‌فر تاکید کرد: برای بررسی این مساله درخواست جلسه فوق‌العاده در شورای عالی انقلاب فرهنگی را ارائه کرده‌ایم تا این ماجرای دردناک بررسی شود. حتی اگر با این درخواست هم مخالفت شود، من از آقای زاهدی به عنوان رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم که برای جلوگیری از ادامه آبروریزی در جهان برای کشور عزیزمان ایران اقدام به شکایت علیه رئیس جمهور کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: اگر کسی دست به سرقت علمی زده، قطعا صلاحیت ریاست جمهوری ندارد و حضورش در این مسند، توهین به ملت است./

انتهای پیام