شناسه خبر: ۷۵۱۱
بازدید: ۸۱۰
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹

حجت‌الاسلام پژمان‌فر:

عده‌ای دم از دموکراسی غربی می‌زنند ولی در برابر شفافیت آرا ایستادگی می‌کنند

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی در مسائل مختلف دم از غرب و دموکراسی غربی می‌زدند، اما در این مسئله خیلی عادی که در همه کشور‌ها چنین طرحی وجود داشت و رایج بود در مقابل آن می‌ایستادند و در تلاش بودند که آرا شفاف و علنی نشود.

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر، نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح شفافیت آرا یکی از طرح‌های مهم و ضروری درمجلس است، از این رو تلاش‌های مستمری شد تا این طرح در مجلس دهم به تصویب برسد منتهی این اتفاق در مجلس گذشته صورت نگرفت.

وی ادامه داد: امیدواریم این طرح در مجلس یازدهم به تصویب برسد تا منجر به ارائه خدمات بیشتر به مردم شود و همچنین باعث شفاف شدن قوه مقننه کشور شود تا خدای ناکرده در این قوه اتفاقات ناگواری صورت نگیرد.

وی با اشاره به طرح پیش نویس شده مجلس دهم برای شفافیت آرا، گفت: می‌توان به صراحت گفت که تصویب نشدن این طرح در مجلس دهم به نوعی یکی از نقاط ضعف مجلس دهم به حساب می‌آمد، زیرا رابطه نماینده با مردم یک رابطه وکالت است، نمایندگان وکلای مردم هستند در این صورت برای اتفاق افتادن کاری باید وکلا نظر موکلین خود را بدانند تا پیگیر آن باشد.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه این موضوع از ناحیه بعضی از عزیزان نماینده وجود نداشت.یعنی رفتار و آرای نماینده در جهت نظر مردم باشد را یک رفتار پوپولیستی در نظر می‌گرفتند و بیان می‌کردند که ضرورتی ندارد مسائل را با مردم در میان گذاشت.

حجت الاسلام پژمان‌فر بیان داشت: به همین علت مجلس دهم نتوانست در راستای درخواست‌های مردم پیش برود.یعنی نکته جالب این جا بود که زمانی برای یک طرح یا لایحه درخواست رای علنی می‌شد، ولی با این نظر مخالفت می‌شد.این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه شفافیت آرای نظام تقنینی در مجلس دهم، گفت: این طرح مجلس یازدهم با طرح شفافیت آرای نظام تقنینی مجلس دهم بسیار متفاوت است و از نظر ماهوی با هم تفاوت دارند.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یک نماینده می‌بایست تمام اقدامات و کارهایش در معرض نمایش باشد و این اتفاق در سراسر دنیا نیز رایج است حتی هدایایی که به نمایندگان تعلق می‌گیرد ولو یک هدیه‌ای کوچک، باید تمام این موارد در کارنامه عمل نماینده ثبت شود.

حجت الاسلام پژمان‌فر تصریح کرد: من زمانی تعجب می‌کردم برخی در مسائل مختلف دم از غرب و دموکراسی غربی می‌زدند، اما در این مسئله خیلی عادی که در همه کشور‌ها چنین طرحی وجود داشت و رایج بود در مقابل آن می‌ایستادند و در تلاش بودند که آرا شفاف و علنی نشود.