شناسه خبر: ۱۳۵۳
بازدید: ۴۴۳
تاریخ انتشار: جمعه - ۲۴ بهمن ۱۳۹۳

عدم استقبال مسئولان از طرح مجلس جهت استفاده از ظرفیت سالن های نمایش تئاتر

3812_orig

نصرالله پژمان فر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه باید فکری برای کمبود فضاهای فرهنگی در کشور کرد، توضیح داد: در کمیسیون فرهنگی طرحی برای حل این مشکلات مطرح کردیم که مورد اقبال قرار نگرفت، بر اساس این طرح قرار بود سالن‌های اجتماعات اداره‌ها در اختیار اهالی هنر قرار بگیرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: بسیاری از ساختمان ارگان‌ها و نهادهای دولتی دارای سالن‌های اجتماع بزرگ و مجهزی هستندکه در طول سال تنها چند بار از آنها استفاده می‌شود. بنابراین پیشنهاد دادیم که در زمان‌هایی که ارگان نیازی به سالن ندارد، به اجزای نمایش اختصاص یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسئولان از همان ابتدا با طرح مخالفت کردند و اجازه بررسی بیشتر به این پیشنهاد را ندادند، یادآور شد: تعداد چنین سالن‌هایی در کشور کم نیست و می‌توانست ظرفیت خوبی برای توسعه و گسترش فضاهای فرهنگی باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی به بازار سیاه فروش بلیط‌های جشنواره فیلم فجر اشاره و خاطرنشان کرد: این اتفاق به دنبال نبود سالن‌های نمایش متناسب با مخاطب است و اگر میزان عرضه و تقاضا همسان شود دیگر شاهد بازار سیاه در حوزه فرهنگ نخواهیم بود، بنابراین لازم است مسئولان مربوطه نسبت به افزایش سالن‌ها برای اهالی مشتاق هنر در بازار‌های سیاه را ببندند.