شناسه خبر: ۱۴۷۴
بازدید: ۳۴۶
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴

ضعف رفتاری بانک‌ها همه بخش‌ها را زمین‌گیر کرده است

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف رفتاری بانک‌ها همه بخش‌های اقتصادی کشور را زمین‌گیر کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، حجت‌الاسلام پژمانفر، امروز پنجم اردیبهشت ماه در بیست‌وششمین جشنواره امتنان که به منظور تجلیل از کارکنان نمونه برگزار شد، با بیان اینکه برخی از مشکلات فضای کسب و کار مربوط به بانک‌هاست، عنوان کرد: متاسفانه بانک‌ها در این مملکت همه‌کاره شده‌اند و  قدرت تصمیم‌گیری دارند.

وی با بیان اینکه  جلسات متعددی با بانک‌ها برای جلب حمایت آن‌ها از بخش صنعت برگزار شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ضعف رفتاری بانک‌ها همه بخش ها را زمین‌گیر کرده است.

پژمانفر با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها حتی در مسائل واضح و شفاف سنگ‌اندازی می‌کنند، گفت: سیستم بانکی کشور به حدی صاحب اختیار شده که مسیر بخش صنعت را سخت کرده است.

وی عنوان کرد: در صورتی که توقع داریم کالاهای تولیدی داخل توان رقابتی با کالاهای وارداتی را داشته باشد باید حمایت‌های لازم را از تولیدات داخلی داشته باشیم، در حال حاضر مشکل اصلی ما تولیدکننده‌ها نیستند بلکه حمایتی است که باید از بخش تولید صورت بگیرد اما در حال حاضر این امر صورت نمی‌گیرد.

وی به بحث مالیات، قوانین تامین اجتماعی، بانک‌ها و … برخی از مشکلات توزیع اشاره کرد و گفت: در این بخش‎‌ها دچار مشکلاتی هستیم که چرخه تولید را کند کرده است و باید به منظور حمایت از تولید باید برای حل این مشکلات با مشارکت مردم گام برداریم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز ما در شرایط ویژه‌ای هستیم و تمامی تمرکز طرف مقابل بر ورود به فضای اقتصادی کشور ماست.

وی افزود: طبیعتا با شرایط موجود لازم است حرکت خود را در مسیر جذب سرمایه گذاری و فعالیت در عرصه کار و تولید مدیریت شده کنیم  و در این میان عاملی مهمی که باید به آن توجه کرد، نیروی انسانی است.

وی تصریح کرد: امروزه اگر می‌خواهیم از بحران‌ها عبور کنیم باید به نقش نیروی کار، اقتصاد و صنعت توجه داشته باشیم و از این قشر حمایت لازم را به عمل آوریم.