شناسه خبر: ۱۶۵۴
بازدید: ۳۳۴
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱ تیر ۱۳۹۴

سهم بودجه نمایشگاه قرآن شهرستان‌ها باید افزایش یابد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر سهم بودجه نمایشگاه قرآن شهرستان‌ها اندک است و این رقم باید افزایش یابد.

نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در حال حاضر حجم عظیمی از بودجه‌ای که در اختیار نمایشگاه قرآن قرار گرفته به تهران اختصاص یافته و میزان بسیار اندکی سهم بودجه شهرستان‌ها شده است.
وی تصریح کرد: این موضوع سبب می‌شود که کیفیت کار در شهرستان‌ها کاهش یافته و برگزاری نمایشگاه آن تأثیری که انتظار می رود را به همراه نداشته باشد.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شهر مشهد خاستگاه علوم قرآنی و حوزوی در کشور است اظهار داشت: باید به برگزاری نمایشگاه در این شهر اهمیت بیشتری داد.
پژمانفر با بیان اینکه فعالیت های قرآنی زمینه ای متنوع زیادی برای انجام کارهای فرهنگی ایجاد می کنند خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت های قرآنی که در کشور انجام می شود تنها در همان محل برگزاری قابل مشاهده است که این موضوع یک آسیب برای این دسته از فعالیت هاست.
وی افزود: به بیان دیگر فعالیت‌های قرآنی باید فراگیر باشد و تأثیرگذاری آنها در رفتار عمومی جامعه محسوس شود و محدود کردن نمایشگاه قرآن به آثار انتشاراتی، کمی از تأثیر این رویداد می‌کاهد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بسیاری از افراد در زندگی خود الگوهای ارائه شده در رویدادهای فرهنگی از جمله نمایشگاه قرآن را بازسازی می‌کنند به همین دلیل باید توانست با ایجاد جذابیت برای مخاطبان این نمایشگاه بر اثرگذاری آن افزود.
پژمافر با ابراز مخالفت خود از وارد نشدن مردم به اجرای نمایشگاه قرآن و عترت خاطرنشان کرد: تصدی گری این دسته از نمایشگاه‌ها که تأثیر مستقیمی روی بدنه جامعه دارد باید توسط خود مردم باشد و دولت تنها نقش حمایتگر و نظارت کننده را داشته باشد و منابع مالی مناسب را برای برگزاری هر چه با شکوه تر در اختیار برگزار کنندگان بگذارد.