شناسه خبر: ۸۸۷
بازدید: ۶۴۴
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۳۱ تیر ۱۳۹۳

ردیف مستقل بودجه ای برای جشنواره فیلم مقاومت لازم است

64672_origرئیس کمیته هنر، گردشگری و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شواری اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم مقاومت گفت: پی­گیر ایجاد ردیف مستقل بودجه ای برای جشنواره فیلم مقاومت هستیم.

نصراله پژمانفر در گفت­وگو با خبرگزاری خانه ملت توجه به جشنواره فیلم مقاومت را یکی ازدغدغه ­های اصلی کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد و توضیح داد: کمیسیون فرهنگی در هفته جاری میزبان دست­اندرکاران جشنواره فیلم مقاومت بود تا با مشکلات برگزاری این جشنواره بیشترآشنا شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جشنواره فیلم مقاومت به دلیل پاره­ای از مشکلات که بخشی ازآن مشکلات اعتباری بود در مقاطعی یک سال در میان برگزار شد و این موضوع باعث ناراحتی مخاطبان این رشته هنری شد.

وی افزود: پیگیری افکار عمومی برای برگزاری جشنواره منجربه ادامه کار این جشنواره شد تا جایی که کمیسیون فرهنگی مجلس به دنبال تعبیه ردیف مستقل بودجه­ای برای این جشنواره است. البته اعتبارات پرداختی برای این ژانر از سینما توانسته مقدمات ساخت فیلم های دفاع مقدس را فراهم کند که نمونه آن شهرک سینمایی دفاع مقدس است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی درباره جایگاه این جشنواره خاطر نشان کرد: دشمنان فرهنگی ما نسبت به برگزاری این جشنواره و در کنار آن بررسی موضوع هالیوودیسم در این جشنواره احساس خطر می­کنند، این موضوع خبر از برگزاری با کیفیت جشنواره دفاع مقدس می­دهد.

رئیس کمیته هنر، گردشگری و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تداوم برگزاری چنین جشنواره­هایی را در کشور ضروری دانست و گفت: جشنواره فیلم دفاع مقدس توانسته به اهداف خود نزدیک شود و برگزاری جشنواره­های مشابه مانند جشنواره افق به دستیابی اهداف انقلاب کمک شایانی می­کند.