شناسه خبر: ۳۲۶۹
بازدید: ۳۸۶
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، راه مقابله با مسدودکردن صفحات بزرگان کشور در شبکه‌های اجتماعی

shabake melli

 

نماینده مردم مشهد در مجلس با تاکید براینکه نباید در مقابل رفتار محدودکننده شبکه‌های اجتماعی تنها به محکوم کردن اکتفا کرد، گفت: ایجاد شبکه اجتماعی میهنی در فضای مجازی، برای مدیریت اطلاعات ضروری است.

نصراله پژمان‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مسدود کردن صفحه سردار سلیمانی از سوی اینستاگرام، گفت: از آنجا که شبکه‌های مجازی در اختیار استکبار جهانی هستند، مدیران‌شان اجازه نمی‌دهند از این مجاری حرف‌های حق به گوش مردم سراسر جهان برسد و بستن تمامی تیریبون‌های آزاد را به روی گفت‌و‌گوهای تاثیرگذار و آزادی‌خواه در دستور کار دارند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این شبکه‌های تحت نفوذ آمریکا و اسرائیل همان طور که صفحه اینستاگرامی مقام معظم رهبری، سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی را بستند، باز هم به مسدود کردن صفحات بزرگان دیگری از دنیای اسلام اقدام خواهند کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: مشکل این است که تمام امکان تبلیغاتی نیروهای حزب‌الله و انقلابی در فضایی قرار گرفته که سکان آن در دست غربی‌هاست به همین دلیل ایجاد شبکه مجازی میهنی برای مدیریت اطلاعات ضروری است.

پژمان‎فر با بیان اینکه این اتفاق باید پیامی برای مدیران کشور به همراه داشته باشد، گفت: فرصت برنامه پنجم رو به پایان است اما متاسفانه در زمینه فضای مجازی  اقدامات لازم انجام نگرفته، در حالی که موضوع جدی است چراکه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی ایران در فضایی نمود پیدا می‌کند که مدیریت صفر تا صد آن در دست استکبار جهانی است و آن‌ها علاوه بر دسترسی به این اطلاعات می‌توانند در این برنامه‌ها خلل ایجاد کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید در مقابل این رفتار محدودکننده شبکه‌های مجازی تنها به محکوم کردن اکتفاء نکرد، افزود: باید برای مقابله با این موضوع برنامه داشت و ایجاد شبکه ملی اطلاعات را در دستور کار قرار داد./