شناسه خبر: ۴۸۳۳
بازدید: ۴۳۸
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۱۰ فروردین ۱۳۹۶

رئیس کمیسیون فرهنگی: گردشگری حلال به توسعه مناطق محروم کمک می کند

حجت الاسلام نصراله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه گردشگری حلال در توسعه مناطق محروم گفت: زمینه برای توسعه گردشگری حلال و حضور گردشگران کشورهای مسلمان در ایران فراهم است.

وی با اشاره به تمایل کشورهای همسایه برای بهره مندی از خدمات درمانی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حوزه گردشگری سلامت در کشور طی سال های اخیر انجام شده است.

حجت الاسلام پژمانفر با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: باید شرایط را برای جذب گردشگران حوزه سلامت بهبود دهیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت گردشگری مذهبی و نقش آن در جذب توریسم، خاطرنشان کرد: کشورمان در حوزه گردشگری مذهبی از پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به جاذبه های فرهنگی و مذهبی شهر مقدس مشهد، تصریح کرد: بسترهای خوبی در حوزه گردشگری مذهبی، فرهنگی و سلامت در کشور و به ویژه شهر مقدس مشهد وجود دارد و می توانیم از این ظرفیت ها برای حضور گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای مسلمان استفاده کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورمان از مزیت های طبیعی، تاریخی و فرهنگی غنی برخوردار است، تاکید کرد: جاذبه های گردشگری استان های محروم مغفول مانده است.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: می توانیم با بهبود زیرساخت های گردشگری، زمینه معرفی جاذبه های گردشگری استان های محروم را فراهم کنیم که این امر در جذب گردشگران خارجی و داخلی موثر است و باعث رونق اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی در این مناطق خواهد شد./

انتهای پیام