شناسه خبر: ۴۹۵۱
بازدید: ۵۰۳
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

رئیس کمیسیون فرهنگی در بندرعباس: برطرف کردن آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی با اقدامات سلبی و مقطعی

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که با هدف نظارت، بررسی و بازدید از اماکن فرهنگی استان هرمزگان به استان هرمزگان سفر کردند در صبح نخستین روز سفر خود در “همایش شورای فرهنگ عمومی شهر بندرعباس” حضور یافتند، در این همایش علاوه بر استاندار و معاونان وی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه استان و معاون توسعه و مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

نصراله پژمانفر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در این نشست با تاکید بر اینکه همفکری با نمایندگان کمیسیون طی ۳ روز سفر به استان هرمزگان کمک می کند که کاستی‌ها و خلاءهای قانونی و نظارتی شناسایی و برای رفع آن اقدام شود، افزود: مشکلات و معضلات فرهنگی اجتماعی مسائلی هستند که حل آنها نیازمند ریشه یابی است.

نماینده مردم مشهد و کلات با تاکید بر اینکه آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی با اقدامات سلبی و مقطعی پیچیده‌تر خواهند شد، افزود: برای برون‌رفت از این آسیب‌ها نباید به اقدامات عجولانه دست زد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: باید علت طلاق، حاشیه‌نشینی، تغییر سبک زندگی، اعتیاد و… را ریشه‌یابی کرد هرچند نمایندگان کمیسیون فرهنگی در تلاشند طی این سفر با واقعیت‌های مسائل آشنا شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اگر دستگاه‌های فرهنگی بخواهند همه هزینه‌های خود را از طریق دولت اخذ کنند راه به جایی نخواهند برد چراکه این توقع غیرقابل تحقق است./

انتهای پیام