شناسه خبر: ۴۹۵۹
بازدید: ۴۰۷
تاریخ انتشار: دوشنبه - ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶

رئیس کمیسیون فرهنگی بیان کرد: طرح توسعه سواحل مکران فرصتی که می‌تواند به تهدید تبدیل شود

نصراله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در بازدید از سواحل مکران با بیان اینکه امیدوارم این جلسات به برنامه‌های عملیاتی منجر شود، گفت: برای اجرای طرح توسعه مکران با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری اراده جدی وجود دارد، ضمن آنکه این مهم در برنامه ششم توسعه نیز آمده است، اما اگر از این فرصت که می‌‎تواند تحولات بی‌نظیری در منطقه ایجاد کند، به درستی استفاده نشود، تبدیل به تهدید خواهد شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر برای طرح توسعه سواحل مکران پیوست فرهنگی در نظر گرفته نشود و تنها سرگرم توسعه شویم، یقیناً آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی عظیمی به منطقه وارد خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسئولان بندر جاسک توصیه کرد که اجازه اجرای طرح توسعه سواحل مکران بدون پیوست های فرهنگی را ندهند.

پژمان‌فر همچنین تقویت حوزه علمیه به منظور مراقبت از داشته‌های فرهنگی و مذهبی، توسعه مساجد و مراکز فرهنگی، ساخت و توسعه فضاهای ورزشی و توجه به نیاز جوانان را ضروری دانست.

وی موضوع بازماندگان از تحصیل در جاسک را نگران‌کننده دانست و افزود: راهکارهایی مانند مدارس شبانه روزی می تواند موجب برون رفت از این مسئله شود لذا مسئولان در صورت امکان به این راهکارها بیاندیشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورود تنها ۱۰ نفر از هزار دانش‌آموزی که در این منطقه تحصیل می‌کنند به دانشگاه پذیرفتنی نیست، گفت: با ساماندهی بحث جابجایی و انتقال معلمان می‌توان موضوع کمبود نیرو در مناطق محروم را حل و فصل کرد./

انتهای پیام