شناسه خبر: ۷۱۴۸
بازدید: ۷۲۷
تاریخ انتشار: سه شنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

رئیس فراکسیون قرآن و عترت: نگران نبود اولویت برنامه‌های قرآنی در دولت هستم

حجت الاسلام نصراله پژمان‌فر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان بودجه قرآنی در لایحه بودجه سال ۹۸ گفت: آن چیزی که ما در لایحه بودجه می‌بینیم امری فراتر از اعداد و ارقام است. لایحه بودجه جدول درآمد و هزینه نیست، بلکه یک جدول سیاست گذاری و تصمیماتی است که دولت ها اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع لایحه بودجه مبنای رفتاری است که نسبت به آینده کشور دولت ها نسبت به آن اهتمام داشته و برنامه هایی برای آینده کشور را در این قالب ارائه می‌کنند.

پژمان‌فر با تأکید بر اینکه دچار بی مهری نسبت به قرآن شده ایم، افزود: ما امروز آن چیزی را که مشاهده می‌کنیم یک بی توجهی و بی اعتنایی به حوزه فرهنگ، علی الخصوص فرهنگ دینی است که در کشور جمهوری اسلامی ایران در حال شکل گیری است و علی رغم تمام هجمه ها و فشارهایی که از داخل و خارج نسبت به باورهای دینی ایجاد می شود، این بی اعتنایی ها به شدت در جامعه امروز آثار و تبعات خود را بر جای خواهد گذاشت .

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در کل بودجه ما شاهد افزایش هشت درصدی نسبت به سال ۹۷ هستیم، تصریح کرد: این‌طور نیست که تنها کاهش اعتبارات به صورت مساوی در همه بخش ها اتفاق افتاده باشد. در کل یک افزایش هشت درصدی را در جمع کل بودجه می‌بینیم و این در حالی است که بعضی از بخش ها بیش از صد درصد اعتبارات افزایش پیدا کرده و در بعضی بخش ها اعتبارات و بعضی از ردیف ها کاملاً حذف شده اند.

وی ادامه داد: توقع داشتیم امسال بودجه دقیق تری نوشته شود و این مسأله حاکی از دقت نیست، بلکه حاکی از آشکارکردن سیاست هایی است که پنهان بوده است.

پژمان‌فر با اشاره به بودجه قرآنی ادامه داد: اینکه بودجه قرآنی ۱۰۰میلیاردی تبدیل شود به یک بودجه قرآنی ۲۷ میلیاردی مناسب نیست، چون بودجه قرآنی در قالب حقوق و دستمزد نیست و در قالب حمایت از برنامه های قرآنی است که در کشور در حوزه های مختلفی آموزش و پرورش، آموزش عالی و باقی مراکز انجام می شود.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی افزود: قرآن در اولویت کار دولت نیست و بیشتر از آن چیزی که من نگران کاهش اعتبارات در خصوص مسایل قرآنی باشم نگران نبود اولویت برنامه های قرآنی در دولت هستم.

نماینده مردم مشهد و کلات در پایان گفت: ما در مجلس امسال شرایط سختی را داریم و می‌دانیم دولت نسبت به این قضیه نظر حمایتی نخواهد داشت، اما نسبت به مسأله بودجه قرآنی جمع بندی کرده و در واقع بخش های مختلفی وجود دارد که در چند روز آینده در خصوص آنها صحبت خواهم کرد.

یادآور می شود در بودجه سال۹۷ اعتبارات صندوق مشارکت توسعه قرآنی ۴۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که رایزنی های فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی این بودجه به ۱۰۰ میلیارد افزایش یافت گرچه از این مقدار نیز تنها ۲۳درصد آن در سال جای اختصاص پیدا کرده است. متن کامل لایحه بودجه ۹۸ در حالی منتشر شد که در آن سهم صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی تنها ۲۷ میلیارد تومان اعلام شد و نسبت به اعتبارات سال جاری ۷۳ درصد کاهش داشته است.