شناسه خبر: ۶۱۳۷
بازدید: ۴۳۸
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۸ بهمن ۱۳۹۶

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز: کاهش ۸۰ درصدی اعتبارات قرآنی کشور نگران کننده است

حجت الاسلام نصراله پژمانفر به اجرای چراغ خاموش سند ۲۰۳۰ در کشور اشاره کرد و گفت: این طرحی است که فرهنگ ما را نشانه رفته است و مقام معظم رهبری نسبت به اجرای آن واکنش نشان داده‌اند.

وی اضافه کرد: شورای انقلاب فرهنگی و کمسیون فرهنگی مجلس نسبت به این اعلام موضع کرده‌اند، ولی به نظر می‌رسد، این سند در حال اجرا است و ما باید هر طور که می‌شود، جلوی اجرا را بگیریم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز برخی از پروتکل‌هایی که در کشور بسته می‌شود، بخش مهمی از آنها به مباحث فرهنگی ما لطمه وارد می‌کند که باید مسولان مربوط در این موارد دقت لازم را داشته باشند.

پژمانفر با بیان اینکه ما نگران تخصیص ناچیز اعتبارات فرهنگی هستیم، ادامه داد: اعتبار ۰.۶ درصد که برای فرهنگ پیش‌بینی شده، بسیار ناکافی است و ما برای مباحث فرهنگی نگرانی داریم.

وی با ابراز نارضایتی شدید از کاهش اعتبارات قرآنی در کشور، افزود: امسال ۸۰ درصد، اعتبارات قرآنی را کاهش داده‌اند که این یک فاجعه‌ است، ما نه تنها هیج افزایشی نداشته‌ایم، بلکه کاهش هم داشته‌ایم و این موضوعی است که اتفاق افتاده، این در حالی است که همان مبلغی هم که تخصیص پیدا می‌کند، محقق نمی‌شود، به عنوان مثال، امسال ۲۰۰ میلیارد را به ۱۰۰ میلیارد کاهش دادند، ولی تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت، فرهنگ را موضوعی لوکس و غیرضروری می‌داند و این خطرش از اختصاص ندادن اعتبارات، بیشتر است، ما هم در مجلس تلاش زیادی کرده‌ایم، ولی دولت با استفاده از نمایندگانی که در مجلس دارد، با استفاده از لایی‌گری، تاکنون مانع از اصلاح آن شده و به نظر من لایی‌گری در مجلس، اگر منجر به از بین رفتن منطق باشد، درست نیست.

پژمانفر ادامه داد: ما باید کشاورزی خود را به سمت کشت‌های گلخانه‌ایی که آب کمتری نیاز دارد، ببریم و از کشت سنتی دست برداریم، کشور از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است که باید این باور را داشته باشیم.

انتهای پیام