شناسه خبر: ۵۸۷۳
بازدید: ۴۲۳
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۸ آذر ۱۳۹۶

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز: مجلس اراده جدی در پیگیری مسائل قرآنی دارد

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر بین مجلس و شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: بنده معتقدم حضور نمایندگان مجلس در فراکسیون قرآن نشان دهنده این است که مجلس اراده جدی در پیگیری مسائل قرآنی دارد.

حجت الاسلام نصراله پژمان فر با اشاره به جلسه ای که روز گذشته در این فراکسیون با موضوع ارتقای سطح فعالیت های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم تشکیل شد، گفت: روز گذشته جلسه ای با مجموعه جهاد دانشگاهی با حضور مخبر دزفولی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بررسی نقاط قوت و ضعف در مسیر توسعه فعالیت های قرآنی جامعه در این جلسه، خاطرنشان کرد: بعد از ارائه پیشنهادات تصمیم گرفته شد جلسه مشترکی با حضور برخی از اعضای فراکسیون قرآن و شورای توسعه فرهنگ قرآنی در ارتباط با پیگیری مباحث قرآنی تشکیل شود.

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به مشکلات حوزه آموزش و پرورش و قرآن در این جلسه اظهار کرد: عدم هماهنگی ها با مهدهای قرآنی و قرار ایجاد کارگروه های ویژه در مورد مشکلات مهدهای قرآنی و در نهایت مطرح شدن این مشکل در صحن فراکسیون قرآن با حضور مسئولان بهزیستی و آموزش و پرورش از دیگر مباحث مطروحه در این جلسه بود.

ایشان با اشاره به اعتراضات حاضران جلسه نسبت به کاهش اعتبارات در حوزه فعالیت های قرآنی تصریح کرد: بنده در جلسه دیروز گزارش جلسه با نوبخت و وعده هایی که داده بودند را ارائه دادم ولی حاضرین معتقد بودند که هیچ کدام از این وعده ها محقق نشده و نگران وضعیت فعالیت های قرآنی در کشور بودند.

وی ادامه داد: حاضرین در جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت قرآنی در استان ها گفتند که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند و دولت حمایت کافی خود را نداشته باشد حجم بسیاری از فعالیت های قرآنی در کشور متوقف خواهد شد.

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به تاکید جلسه روز گذشته در خصوص ارتباط بیشتر بین مجلس شورای اسلامی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور افزود: بنده عرض کردم حضور نمایندگان مجلس در فراکسیون قرآن نشاندهنده این است که مجلس اراده جدی در پیگیری مسائل قرآنی دارد و این مساله به یک خواسته عمومی در مجلس تبدیل شده است./

انتهای پیام