شناسه خبر: ۶۱۱۱
بازدید: ۴۲۴
تاریخ انتشار: شنبه - ۳۰ دی ۱۳۹۶

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز: سنت وقف قادر به حل بسیاری از مشکلات فرهنگی است

نصراله پژمانفر روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت عالم واقف ‘ابوصالح رضوی’ در مدرسه علمیه نواب مشهد افزود: فرهنگ سازی برای موضوع وقف بر عهده حوزه های علمیه، امامان جمعه و جماعت و مسئولان مختلف است تا اطلاعات لازم در این خصوص را به مردم بدهند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه، هدایت علما و روحانیان و افرادی که مسأله وقف را تبلیغ می کردند، ذائقه مردم را به سوی تدین سوق می داد، گفت: حوزه وقف، همیشه پیشتاز در ایجاد موضوعاتی بوده که مسیر فرهنگی جامعه را تحت تأثیر قرار داده است.

نماینده مشهد و کلات در مجلس اظهار کرد: از سوی سازمان اوقاف، اطمینان بخشی به مردم نسبت به اجرای دقیق نیات آنها امری ضروری برای فرهنگ سازی در زمینه وقف شمرده می شود. در دوران پهلوی اول و دوم، اموال موقوفه در مسیر نیات واقفان هزینه نمی شد و این مسأله انگیزه واقفان را از بین برده و به فرهنگ وقف لطمه وارد کرد.

وی با بیان اینکه نسبت به ظرفیت وقف غفلت کرده ایم، افزود: فرهنگ وقف باید احیا شود و احیای آن به یک عملیات دقیق نیاز دارد و مدیران اوقاف مسئولیت سنگینی در این راستا بر عهده دارند.

حجت الاسلام پژمانفر تاکید کرد: راه احیای فرهنگ صحیح وقف، ایجاد این ذهنیت در مردم است که نسبت به موقوفات و نیات آن ها مراقبت شده و امر وقف با وسواس صورت می گیرد./

انتهای پیام