شناسه خبر: ۶۷۲۹
بازدید: ۴۹۵
تاریخ انتشار: یکشنبه - ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز: اجرای طرح ملی «سلام بر امام» فرصتی برای ترویج فرهنگ رضوی است

حجت الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آستان نیوز، اظهار کرد: علاوه بر امکانات مادی که مسئولین کشور برای مردم فراهم می‌کنند نیازهای معنوی آنها نیز باید تأمین شود. طرح ملی «سلام بر امام» به برطرف کردن نیازهای معنوی مردم کمک می‌کند.

وی ادامه داد: طرح ملی قرائت زیارت امین‌الله با عنوان «سلام بر امام» به نیت زیارت امام رضا(ع) در روزهای چهارشنبه هم‌زمان با حرم مطهر رضوی می‌تواند این امکان را برای هموطنانمان ایجاد کند تا ارتباطی مستقیم با این مکان مقدس برقرار کنند، زیرا بسیاری از افراد شرایط یا موقعیت سفر به مشهد مقدس را ندارند.

پژمان‌فر بابیان اینکه قرائت زیارت امین‌الله به نیت امام رضا می‌تواند آثار و برکات فرهنگی بسیاری باشد، افزود: طرح ملی «سلام بر امام» فرصتی برای ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی است.
وی با اشاره به اینکه مفهوم کلی زیارت «امین‌الله» در خصوص جهاد است، بیان کرد: جهاد موضوعی است که می‌تواند در مسیر زندگی، ما را جلو ببرد، اگر ما بخواهیم در جامعه خودمان به‌عنوان ام‌القری تأثیر عمیقی بگذاریم باید روحیه جهادی داشته باشیم.

پژمان‌فر تاکید کرد: بزرگ‌ترین گنجینه را خدای تعالی به ما داده، قرآن، احادیث ائمه و پیامبران که به ما رسیده است. ترویج و توسعه فرهنگ رضوی همراه با اجرای زیارت امین‌الله در بقاع متبرکه و مساجد سراسر کشور می‌تواند بر رفع مسائل اجتماعی نیز اثرگذار باشد.