شناسه خبر: ۴۹۸۹
بازدید: ۴۲۵
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: دولت یازدهم بدهکارترین دولت در تاریخ کشور است/ مسؤولان به مردم دروغ نگویند

حجت الاسلام نصراله پژمانفر، ئییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حرف های بی حساب و کتابی که امروز از سوی برخی ها مطرح می شود، گفت: اینکه برخی ها می گویند ما سایه جنگ را از کشور برداشتیم، خنده آور و تنها شوخی با ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه رشادت و مقاومت رزمندگان با دستان خالی در هشت سال دفاع مقدس سایه جنگ را از کشور دور کرد، افزود: اگر در زمان جنگ تحمیلی پشت میز مذاکره می نشستیم یک وجب از خاک ایران را نمی توانستیم پس بگیریم اما ایستادگی و مقاومت سبب پیروزی ما شد.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه ادبیات وادادگی و تسلیم شدن مقابل دشمن سایه جنگ را بر کشور می آورد، گفت: امروز پیچیده ترین مسائل کشور را می توانیم بر اساس گفتمان دینی حل کنیم که متأسفانه بسیاری از مسؤولان از این ظرفیت غافلند.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات کشور ما امروز ۴ برابر شده است، خاطرنشان کرد: در بحث برجام، بانکی فعال نشده و شرایط همانند سابق است، متأسفانه مسؤولان به مردم دروغ می گویند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تحریمها در چهار دسته هسته ای، نظامی، حمایت از تروریست و حقوق بشر علیه ایران اعمال شده است، بیان کرد: غربی ها می گویند ایران فعالیتهای نظامی خود را کنار بگذارد تا بخشی از تحریم ها حذف شود.

نماینده مردم مشهد و کلات با اشاره به این که ۲۷ موضوع سبب شده که غربی ها بگویند ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند، افزود: حجاب، اعدام ها، مواد مخدر، عدم به رسمیت شناختن همجنس بازها و … از جمله محکومیت های حقوق بشری ایران از سوی غربی ها است.

وی با بیان اینکه امروز برخی از بانکها در سند FITF تعهد دادند سپاه را به عنوان تروریست بشناسند، گفت: حسابهای سپاه پاسداران در برخی از همین بانک ها بسته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین به سند ۲۰۳۰ که بدون هماهنگی مجلس امضاء شد اشاره کرد و افزود: سازمان ملل اعلام کرده که ما باید برای ایجاد وحدت در بین تمامی ملل دنیا یک سری توافقاتی را داشته باشیم و سند ۲۰۳۰ از این دست است.

حجت الاسلام پژمانفر موضوع آموزش، محیط زیست، گردشگری، خانواده و خشونت را از جمله ۱۷ مسأله مهم در سند ۲۰۳۰ عنوان کرد و گفت: فیتیله آموزش و حفظ قرآن را بر اساس همین توافق ها در بسیاری از پیش دبستانی ها پایین کشیده اند.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سند ۲۰۳۰ آمادگی دفاعی و نظامی را در بحث آموزش خشونت می دانند.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه دولت تا به امروز مشکلی از مشکلات مردم را حل نکرده است، افزود: دولت یازدهم بدهکارترین دولت در طول تاریخ جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بدهکاری این دولت به بانک مرکزی است، گفت: درآمد دولت کاهش نیافته است چرا که میانگین صادرات نفت در زمان دولت قبل روزی یک میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه نفت بود، امروز نیز میانگین صادرات دو میلیون بشکه نفت در روز است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز نگاه به داخل می تواند مشکلات کشور را حل کند، اظهار داشت: اگر در زمان جنگ توانستیم پیروز شویم به این خاطر بود که تنها به ظرفیتهای داخلی نگاه کردیم و چشممان به دنبال بیگانگان نبود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه امروز اتکاء به مردم و جوانان کشور برای ما یک فرصت است، ابراز کرد: طبق سندی که وجود دارد امروز ۶۰۰ میلیارد تومان از محل هدف مندی یارانه ها در ستادهای روحانی در کل کشور هزینه می شود.

وی با اشاره به سخنان روحانی در رابطه با کنسرتهای موسیقی، بیان کرد: امروز کار و اشتغال جوانان مسأله بسیار مهمی است که در این چهار سال انجام نشده و دولت تنها به حاشیه ها پرداخته است.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه امروز هر رأی به معنای تأیید نظام و انقلاب است، گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری به افرادی رأی دهند که امید حل کردن مشکلات را داشته باشند./

انتهای پیام