شناسه خبر: ۱۶۵۱
بازدید: ۳۵۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه - ۲۸ خرداد ۱۳۹۴

دستمزد بالای بازیگران، نشانه رقابت بخش دولتی با خصوصی و موجد مشکل است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صرف هزینه‌های کلان برای ساخت فیلم در بخش دولتی٬ براین که ورود بخش دولتی در این حوزه باید حمایتی باشد نه رقابتی٬ تأکید کرد.

نصرالله پژمان‌فر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت درخصوص حضور بخش دولتی در صنعت فیلم‌سازی بیان داشت:  در همه موضوعات بخش خصوصی به بهترین شکل می‌تواند نسبت به کاهش هزینه‌ها و بالا بردن کیفیت نقش مثبتی داشته باشد؛ اما بخش دولتی هزینه‌های بیشتری نسبت به بخش خصوصی ایجاد می‌کند و نمونه آن دستمزد بالای بازیگران است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این‌ امر که بازیگران به دلیل دستمزدهای کلانی که از بازی در فیلمی که با بودجه دولتی ساخته می‌شود٬دریافت می‌کنند از حضور در فیلم‌های بخش خصوصی سرباز می‌زنند، نمونه‌ای از رقابت بخش دولتی با خصوصی است؛ در حالیکه دولت باید بخش خصوصی را حمایت کند.

وی بیان کرد: نتیجه رقابت بین دو بخش خصوصی و دولتی، آن خواهد شد که بخش خصوصی ارائه مطلوبی نخواهد داشت و همین موضوع منجر به مشکلات جدی می‌شود.

پژمان‌فر اضافه کرد: نه تنها در حوزه تولید سینمایی بلکه در همه بخش‌ها دولت باید سعی کند ورودش رقابتی نبوده و بلکه حمایتی باشد که به طورحتم با رعایت این موضوع، مشکلات کیفی کمرنگ خواهد شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: وقتی موضوعی در این روال کار قرار داده شود، هم کیفیت کار مفید نخواهد بود و هم هزینه‌ها افزایش خواهد داشت؛ من به عنوان کسی که در بخش‌های مختلف مدیریت هنری کار کرده می‌توانم بگویم اگر بخش دولتی بخواهد تصدی‌گری و در حوزه اجرا ورود پیدا کند ناموفق است.

به گزارش خانه ملت٬ به‌تازگی یکی از کارگردانان سینمای کشور نسبت به دستمزدهای بالایی که برخی از ستاره‌های سینما از بازی در فیلم‌هایی که با هزینه دولتی ساخته می‌شود انتقاد کرد. وی گفته بود که این موضوع باعث می‌شود این چهره‌ها دیگر با بخش خصوصی به دلیل دستمزدهای پایین‌تر همکاری نکنند. این کارگردان همچنین با عنوان مثالی مبنی براین‌که بازیگری دستمزد ۹۰۰ میلیون تومانی برای حضور در یکی از آثار بخش دولتی گرفته است به این نکته اشاره کرده بود که قطعاً این بازیگر نمی‌تواند با هزینه‌هایی موجود در بخش خصوصی حضور پیدا کند.