شناسه خبر: ۶۲۳۸
بازدید: ۲۷۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

در صحن علنی مطرح شد؛ انتقاد پژمان‌فر از نحوه عملکرد هیات رئیسه در «سوال از رئیس جمهور»

نصراله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی در جلسه علنی سه شنبه با استناد به مواد (۱۲) و (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: بر اساس آیین‌نامه داخلی هیئت رئیسه مجلس قسم یاد کرده‌اند که نسبت به اجرای وظایفی که برعهده دارند متعهد باشند.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۱۲ آیین‌نامه اگر حداقل یک چهارم نمایندگان خواستار سوال از رئیس جمهور باشند می‌توانند آن را به هیئت رئیسه ارائه داده و طبق آیین‌نامه باید در اسرع وقت توسط هیئت رئیسه به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود.

پژمانفر یادآور شد: ما نسبت به طی این روند در مجلس معترض هستیم چرا که در رابطه با سوال از رئیس جمهور برخلاف آیین‌نامه اقدام شده است، هم اکنون سوال ما این است که چرا هیئت رئیسه به مفاد آیین‌نامه پایبند نیستند؟

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: طرح سوال از رئیس جمهور در تاریخ ۲۹ بهمن ماه به کمیسیون ارجاع داده شد که باید تا تاریخ ۶ اسفند ماه ۹۶ یعنی یک هفته بعد در این رابطه تعیین تکلیف می‌شد، چرا در زمان تعطیلی مجلس یعنی تا تاریخ ۱۳ اسفند ماه این موضوع معطل باقی ماند آن هم در شرایطی که ۸۷ نماینده امضا کننده طرح سوال نسبت به ارائه توضیحات نمایندگان دولت در صحن و کمیسیون قانع نشده بودند.

پژمانفر با یادآوری اینکه درخواستش برای حضور در جلسه بررسی طرح سوال در هیئت رئیسه به نتیجه نرسیده است، بیان کرد: چرا باید اینگونه در حق مردم اجحاف شود، آن هم در شرایطی که سوال از رئیس جمهور هیچ اشکالی ندارد، هیئت رئیسه بعد از برگزاری جلسه به منظور بررسی این موضوع که پشت درب‌های بسته صورت گرفت به ارائه گزارش جعلی و غیرواقعی پرداخت.