شناسه خبر: ۱۱۱۶
بازدید: ۵۲۱
تاریخ انتشار: چهارشنبه - ۱۴ آبان ۱۳۹۳

خرافات توهین و ضربه به دین است

13910827000612_PhotoAعضو فراکسیون روحانیون مجلس نمایش یک مساله غیرواقعی به عنوان دین را توهین و ضربه به دین دانست و گفت: باید از هر نوع افراط و تفریطی در بیان احکام جلوگیری شود.

نصرالله پژمان فر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت حذف خرافه از روضه خوانی ها و مرثیه سرایی ها گفت: انحراف در هر مسیر و موضوعی غلط است؛ چه این امر در خصوص ابراز عقاید باشد یا در ارتباط با موضوعات اجتماعی یا خانوادگی.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: خرافات نیز امری است که پشتوانه اعتقادی ندارد و  ابراز آن در عقاید، موجب خواهد شد که یک مساله غیرواقعی به عنوان دین نشان داده شود و این کار توهین و ضربه به دین است.

وی تاکید کرد: قطعا باید جلوی چنین رویه هایی گرفته شود زیرا اگر هر فردی، در هر شکلی دین را به صورت غلط معرفی کند و لایه ها و صورتهای مختلف دین را به صورت ناصحیح بیان کند، در دنیا و آخرت در مقابل این رفتار خود مواخذه خواهد شد.

پژمان فر درباره ضرورت ورود دستگاههای متولی به این حوزه نیز گفت: دستگاههای متولی که در ارتباط با این موضوع وظیفه دارند، باید از هر نوع افراط و تفریطی در بیان احکام جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تشخیص خرافه از واقعیت و تاریخ را وظیفه کارشناسان دانست و تصریح کرد: مانند بسیاری از مسائل دیگر که فقط کارشناسان می توانند در مورد صحیح یا ناصحیح بودن آن اظهار نظر کنند، در مسائل اعتقاداتی و نقل تاریخ نیز باید کارشناسان تاریخی و اسلامی در خصوص این موضوعات اظهارنظر کنند.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس خطاب به دست اندکاران برنامه های سوگواری و عزاداری در این ایام گفت: دین آنقدر جذابیتها و زیباییهای فراوانی دارد که احتیاجی نیست تا امر غیرواقعی را به عنوان دین نشان داد؛ این کار نه تنها خدمت به دین نخواهد بود، بلکه ضربه به آن است.