شناسه خبر: ۱۹۴۲
بازدید: ۶۶۹
تاریخ انتشار: شنبه - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴

حضور رسانه های تخصصی مانند صبح مشهد در معرفی رویداد “مشهد۲۰۱۷″ضروری است

      • وزارت ارشاد با عملکردی که تا به امروز در حوزه مشهد۲۰۱۷ داشته است نمی تواند اقدامی شایسته را در این راستا انجام دهد.
  • نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از پایگاه خبری صبح مشهد بازدید کرد.
    به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در بازدید از پایگاه خبری صبح مشهد با تاکید بر نقش آفرینی رسانه ها در پیشبرد اهداف استان اظهار کرد: باید رسانه ها جایگاه خود را در عرصه های اجتماعی پیدا کنند و به موضوعات محوری بپردازند.
    وی با بیان اینکه رسانه ها دارای ظرفیت های زیادی در جامعه هستند گفت: بنده بعنوان نماینده شهر مشهد دو خواسته از اصحاب رسانه دارم. اول اینکه انسجامی در فضای مشهد در بین مسئولین ایجاد کنید و ثانیا از ظرفیت خود در راستای معرفی مشهد به تمام ایران استفاده کنید.
    وی افزود: مشهد دارای قابلیت های گفتمان فرهنگی زیادی است و در صورتی که رسانه ها پای کار بیایند می توانیم این پیام را به گوش همه برسانیم.
    نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با مفید ارزیابی کردن نقش پایگاه خبری صبح مشهد در برگزاری هر چه بهتر رویداد مشهد ۲۰۱۷ تصریح کرد: متاسفانه ضعف اطلاع رسانی از سوی مسئولان کاملا ملموس است و حضور یک رسانه تخصصی در این برهه زمانی می تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف این رویداد بزرگ تاریخی داشته باشد.

    بعضی ها فکر میکنند”مشهد۲۰۱۷″همایش یکروزه است
    پژمانفر در ادامه با اشاره به انتخاب مشهد بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ اظهار کرد: بعضی از مسئولین فکر میکنند مشهد ۲۰۱۷ صرفا یک همایش یکروزه است ،در صورتی که این نگاه غلط است.
    وی تصریح کرد: روز افتتاحیه رویداد مشهد ۲۰۱۷ روزی است که انتقال فرهنک مشهد به سایر کشورهای دنیا تازه شروع می شود.از همین رو با توجه به فرصت کم باقی مانده باید نسبت به تولید محتوا اقدام کنیم.
    وی پیرامون فعالیت های صورت گرفته درباره مشهد ۲۰۱۷ گفت: متاسفانه تا به امروز کار شایسته ای جز برگزاری چند نشست در این موردصورت نگرفته است.
    وی ادامه داد : توقع ما این است که وزیر ارشاد به عنوان متولی اصلی”مشهد ۲۰۱۷″ درخواست حضور در مجلس و نطق فوری داشته باشد .
    نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد با راه اندازی ستاد مشهد الرضا(ع)۲۰۱۷ و برگزاری جلسات تخصصی اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داده است.
    پژمانفر ادامه داد: باید توجه کنیم که در سال ۲۰۱۷ چه چیزی را می خواهیم به جهانیان عرضه کنیم.
    وی با بیان اینکه دنیای امروز در یک مسیر بن بست شرقی و غربی قرار گرفته است اظهار کرد: باید از ظرفیت مشهد ۲۰۱۷ در راستای انتقال فرهنگ غنی مشهد به جهانیان استفاده کنیم.
    نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا به امروز شهرهای مختلفی بعنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در دنیا انتخاب شده اند گفت: تفاوت مشهد با سایر شهرها در مدل عرضه فرهنگ آن است که نشات گرفته ازسیره رضوی است.
    وی افزود: از همین رو باید توجه ویژه ای به انعکاس محتوای فرهنگی برای سایر کشورها در این سال داشته باشیم.
    وی ضمن انتقاد از اقدامات انجام گرفته توسط وزارت ارشاد گفت: به نظر من وزارت ارشاد و شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عملکردی که تا به امروز در حوزه مشهد۲۰۱۷ داشته است نمی تواند اقدامی شایسته را در این راستا انجام دهد.

    دولت زیر ساخت های رفاهی زائرین را فراهم کند
    پژمانفر با اشاره به مباحث پیرامونی بحث زیارت در مشهد اظهار کرد: با توجه به قانون پنجم توسعه دولت مکلف است در بحث زیارت زیر ساخت هایی را برای زائرین فراهم کند.
    وی ادامه داد: بطور مثال در بحث بودجه زیارت مبلغی که برای اختصاص به شهر مشهد تصویب شده بود از سوی نمایندگان سایر استانها مورد اعتراض قرار گرفت و نتیجه این شد برای مثال بودجه زیارتی شهری مثل ایلام به خود شهر ایلام منتقل شد . در صورتی که در یک نگاه درست این بودجه باید در مشهد برای این زائر هزینه شود.
    پژمانفر افزود: در حال حاظر طرح پیاده رو سازی زائرین از مسیر قدمگاه تا مشهد در حال اجرا است و دو پیمانکار با جدیت مشغول کار در این حوزه هستند و انشاالله این قول را می دهم تا روز شهادت امام رضا(ع) این طرح به اتمام برسد.