شناسه خبر: ۶۵۷۳
بازدید: ۴۷۲
تاریخ انتشار: شنبه - ۱۶ تیر ۱۳۹۷

حجت الاسلام پژمانفر: ما موظف به آشکار کردن پشت پرده حقوق بشر آمریکایی هستیم

حجت الاسلام والمسلمین نصراله پژمان‌فر در همایش حقوق بشر آمریکایی گفت: کشور آمریکا در سال ۱۷۷۶ میلادی استقلال خودش را به دست آورد و پس از آن دولتمردان این کشور واژه‌های جدیدی همچون حقوق بشر، آزادی، دموکراسی و گاهی عدالت را برای رسیدن به مقاصد خاص خود به کار می‌بردند که از لحاظ ظاهری زیبا بود و از لحاظ باطنی معنای آن با ارزش‌های اغلب جوامع تفاوت فراوانی داشت.

وی با طرح سؤال مبنی بر اینکه مسلمانان در برابر این اتفاق چه وظیفه‌ای دارند، افزود: ما موظف به آشکار کردن پشت پرده این رخداد هستیم و که این مهم به تلاش برای نمایان کردن عملکرد منفی افرادی که این واژه‌های زیبا را بیان می‌کنند، اما خودشان در عمل به این مبانی پایبند نیستند، نیازمند است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی به دموکراسی غربی اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که دموکراسی غربی مطرح می‌شود ما موظف هستیم به عنوان یک جریان پیشتاز وارد میدان شویم و افزون بر آن چهره فریبکارانه آن‌ها را نشان جوامع بدهیم، چرا که تاکنون آمریکا با نیرنگ و فریب دنیا را به سمت دو قطبی شدن سوق داده‌ است و تنها سخن‌شان این است که همه کشور‌ها باید در مدار کنترل ما قرار بگیرند.

حجت اسلام والمسلمین پژمان‌فر با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران با این خواسته آمریکا مخالف است، بیان کرد: کشور آمریکا در مقابل ایران ایستاده است، چرا که ایران در مقابل این اقدام خصمانه تَن به ذلت نداده است و در حال حاضر که مسئله حقوق بشر از سوی آمریکا مطرح می‌شود، فقط کشور ایران جزئیات حقوق بشر آمریکایی را برای جوامع آشکار می‌کند تا این بازی یک طرفه را برهم بزند.

وی اضافه کرد: مسئله حقوق بشر یک فرصت خوب برای مطرح کردن گفتمان الهی و اسلامی ناب است، چرا که موج اسلام خواهی و بیداری اسلامی در بین مسلمانان و غیر مسلمانان در همه جوامع نمایان شده است و بهترین فرصت به شمار می‌رود که گمشده بشر را که همان حقوق انسانی است، به بشر برسانیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بشریت در شرایط کنونی در مسیر بلوغ حرکت می‌کند، چرا که با ظهور انقلاب اسلامی فضای استعمار، ظلم و استکبار در سطح جهان شکسته شد و اکنون جریان انقلاب در سطح جهان در حال نهادینه شدن است و هیچ کس توانایی انکار انقلاب اسلامی را ندارد.